Propuneri de modificare a Regulamentului de organizare și funcționare a parcărilor publice cu plată din municipiul Alba Iulia, susținute de consilierii locali USR-PLUS

Consilierii locali USR-PLUS, s-au implicat în procesul de actualizare și adaptare a Regulamentului de organizare și funcționare a parcărilor publice cu plată din Municipiul Alba Iulia, pentru a răspunde cât mai multor solicitări de ajustare venite din partea cetățenilor. În urma întâlnirilor organizate la nivelul Alianței USR-PLUS, a chestionarelor transmise și a discuțiilor referitoare la propunerile de modificare a regulamentului care s-a aflat în această perioadă în consultare publică, concluziile au fost transmise către departamentul de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Alba Iulia, spre a fi luate în considerare la actualizarea Regulamentului de organizare și funcționare a parcărilor publice cu plată din Municipiul Alba Iulia, fiind înregistrate cu nr. 22724/01.03.2021. Aceste propuneri sunt:

  1. Nivelul tarifelor: referitor la nivelul tarifului perceput pentru parcare, respectiv pentru abonamente nu au fost primite propuneri concrete privind nivelul acestora. După o analiză comparativă a tarifelor percepute pentru parcările publice la nivelul Muncipiului Alba Iulia comparativ cu cele percepute în orașe precum Timișoara, Brașov și Cluj-Napoca, concluzia a fost că ne situăm la unele tarife sub nivelul acestor orașe, iar la nivelul altora (cum ar fi abonamentele) superior față de acestea. Nu există propuneri de modificare a nivelului tarifelor percepute la nivelul acestui an. O propunere discutată a fost posibilitatea de introducere a unui nou tarif pentru abonamente, respectiv pentru autoturismele înmatriculate pe firme dar care sunt utilizate de către persoane fizice, nivelul acestora să fie stabilit la un nivel cu 30% mai mare față de nivelul abonamentelor pentru persoane fizice. De asemenea, oferirea posibilității de achiziționare a abonamentului pe perioade de mai multe săptămâni/luni. Abonamentele clasice (nu și cele transmisibile) să fie valabile și în zona 0 mai puțin în weekend-uri;
  2. În completarea acestei solicitări de modificare se dorește și scoaterea capetelor Bulevardului Transilvaniei (între Bulevardul 1 Decembrie și Bulevardul Revoluției) din regimul de parcare al Zonei 0 și introducerea în regimul de parcare al Zonei 1.
  3. Uniformizarea intervalului orar aplicabil zonelor tarifare 1 și 2, propunere interval orar 8:00 – 17:00.
  4. Introducerea posibilității de a plăti parcarea prin intermediul unui mesaj fără să fie nevoie de instalarea aplicației (măsură eficientă pentru persoanele din afara Municipiului Alba Iulia care nu utilizează aplicația, respectiv alte persoane care nu sunt familiarizate cu utilizarea acestui tip de aplicații). Propunem să fie modificate panourile de afișaj, în sensul completării cu informații astfel încât fiecare metodă de plată să fie ușor de identificat;
  5. Extinderea opțiunilor din aplicația TPark astfel încât să existe posibilitatea de a plăti tariful pentru parcare redus pentru mașinile hybride, respectiv introducerea posibilității de a plăti și pentru intervalul de 30 minute prin intermediul aplicației;
  6. Promovarea modalităților concrete pentru plata parcărilor, respectiv introducerea unui număr mai mare de parcometre pentru tichete, identificarea unei modalități pe vânzare a acestor tichete prin intermediul magazinelor situate în imediata apropiere a parcărilor cu plată. Asigurarea vizibilității parcometrelor deja existente și completarea informațiilor oferite de acestea și cu informații în limba română;
  7. Referitor la amenzi concluzia fost că se recomandă aplicarea de către Poliția Locală a unui set de măsuri de formare a unui comportament corect în ceea ce privește utilizarea parcărilor publice. În acest sens, ideea susținută este de a merge pe aplicarea de avertismente pentru prima abatere, aplicarea nivelului minim al amenzii pentru a doua abatere, aplicarea unui nivel intermediar pentru a treia abatere, iar începând cu a patra abatere aplicarea nivelului maxim al amenzilor. Acest demers trebuie analizat în strânsă legătură cu posibilitățile de utilizare și dezvoltare a aplicației, respectiv cu propunerea de a plica nivelul minim al amenzilor în cazul utilizării tichetelor de parcare;
  8. Propunere pentru modificarea nivelului amenzilor: nivelul minim să fie reprezentat de nivelul abonamentului lunar (50 lei), respectiv nivelul maxim al amenzii să fie echivalentul abonamentului anual (300 lei);
  9. O altă discuție purtată a fost pe tema reducerii tarifelor pentru parcare în cazul autoturismelor hybride. În cazul regulamentelor de parcare aplicate de către alte municipalități există situații în care nu se face distincție între tipul de autoturisme. Propunerea este ca la nivelul Municipiului Alba Iulia să mergem cu o abordare unitară cu ceea ce am propus la stabilirea impozitului pentru autoturisme, respectiv o reducere cu 70% a tarifului de parcare, respectiv a abonamentelor pentru autoturismele hybride. Această propunere este susținută și prin opiniile transmise de către respondenții în cadrul unui chestionar aplicat pe grupul de membri.
  10. Promovarea modalităților concrete a alternativelor pentru mersul cu mașina: facilități acordate prin transportul public, promovarea mersului cu bicicleta (care ar putea fi vizibil prin investițiile realizate în extinderea pistelor de biciclete și a parcărilor pentru biciclete), respectiv încurajarea mersului pe jos.

Propuneri suplimentare referitoare la dezvoltarea sistemului parcărilor publice pentru a fi luate în considerare în viitor:

  1. Introducerea unui sistem pentru monitorizarea parcărilor (acesta ar putea reprezenta și soluția pentru asigurarea liniștii și ordinii publice în anumite zone, respectiv în apropierea unităților de învățământ);
  2. Digitalizarea sistemului parcărilor publice astfel încât să existe posibilitatea de a vizualiza locurile de parcare libere și de a plăti pentru acestea înainte de a ajunge la locul de parcare;
  3. Verificarea de către poliția locală a diferitelor soluții pe care le-au identificat anumite instituții sau persoane fizice pentru parcarea mașinilor, în special în zona istorică unde afectează vizibil estica zonei.

Dezbaterile au fost organizate în cadrul alianței de către consilierii Gavrilă-Paven Ionela și Horșa Ionuț și susținute de colegii de alianță consilieri: Dumitru Alexandru, Holhoș Teodor, Medrea Gabriel, Popescu Emil și Vârtei Sergiu Nicolae.

 

Alianța USR-PLUS

Despre Redacția ProAlba 37777 Articles
Contact: office@proalba.ro | 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*