Mihail David, candidatul Alianței USR PLUS la președinția Consiliului Județean Alba: Educația este temelia dezvoltării fiecăruia dintre noi

În mandatul meu voi sprijini educația, pentru a da șanse tuturor copiilor și tinerilor din județ la un viitor mai bun. Dacă vrem să contăm la nivel mondial, trebuie să ne adaptăm nevoilor și posibilităților secolului XXI.

Intr-un studiu făcut recent de specialiștii unei mari companii americane care pregătește oamenii pentru viitorul digital, se arată că 85% dintre meseriile care vor exista în 2030 vor fi meserii noi, la care în prezent nu se gândește nimeni. România este total nepregătită pentru acest viitor, gradul de acoperire în ceea ce priveşte absolvenţii STEM (science, technology, engineering and mathematics) fiind de doar 20%.

Deficitul de competențe şi/sau personal calificat, mai ales în sectoarele cu dezvoltare rapidă şi în sectoarele noi de activitate ca urmare a necorelării ofertei educaționale cu nevoile de pe piața muncii, constituie o amenințare pentru resursa umană și incluziunea socială conform analizei SWOT a economiei Regiunii Centru, județele Alba, Sibiu, Brașov, Mureș, Covasna și Harghita. In moțiunea lui Dacian Cioloș „Proiectul meu este România” se arată că „Robotica și automatizarea trebuie înțelese ca extraordinare oportunități de eliberare a resurselor creative dezvoltate prin noul model educațional centrat pe dezvoltarea abilităților de vârf.” Conform sondajului INACO, derulat la sfârșitul anului 2018, doi din trei elevi români consideră că meseriile viitorului provin din domeniile roboticii, inteligenței artificiale, calculatoarelor și imprimării 3D (proces de formare a unui obiect solid de orice formă prin adăugare de material în straturi succesive).

Incepând din 2017, în România, trunchiul comun al disciplinelor studiate în clasele V-VIII cuprinde, pentru prima dată, disciplina „informatică și TIC”, cu lecții despre algoritmi și programarea calculatorului. Acest lucru face posibilă și introducerea roboticii, pentru început în cadrul disciplinelor opționale. De altfel, în numeroase licee și școli gimnaziale robotica este prezentă sub forma cercurilor de robotică. Un studiu realizat de World Economic Forum arată că în timp ce roboţii şi automatizarea ar putea provoca, în următorii cinci ani, dispariţia a circa 75 de milioane din locurile de muncă actuale, noua diviziune a muncii între oameni, roboţi şi algoritmi ar putea crea 133 de milioane de noi locuri de muncă, adică cu aproape 80% mai multe decât cele care vor dispărea. In această situație, cea mai importantă investiție pentru viitor este cea în educația copiilor, în pregătirea noilor generații pentru a face față unei lumi dominate de tehnologie și, din această cauză, aflată în continuă transformare. Copiii sunt fascinați și totodată pasionați de tehnologie, iar utilizarea tehnologiei în scop educativ transformă experiența de învățare, elevii fiind mult mai atenți și acumulând informațiile mai rapid. De asemenea, orele devin mult mai interactive, elevii au oportunitatea de a interacționa mai mult cu colegii și profesorii, sunt mai creativi și mai conectați la procesul de învățare.

Mihail David, copreședinte USR PLUS Alba și candidatul Alianței la președinția Consiliului Județean Alba

Despre Redacția ProAlba 37649 Articles
Contact: office@proalba.ro | 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*