Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia organizează un interesant proiect educativ

 ZIUA NAȚIONALĂ A LECTURII 15 FEBRUARIE 2025                      

Proiect școlar organizat pentru stimularea lecturii

Denumirea proiectului: Uniți prin lectură

Parteneri: Biblioteca școlii – Bibliotecar GHEORGHIU RALUCA

Organizatori: Membrii ariilor curriculare de la Liceului cu Program Sportiv Alba Iulia

Locul de desfăşurare: Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia – Sălile de clasă și biblioteca școlară

Participanţi: Elevii din ciclul primar, gimnaziu și liceu.

Data: 15 februarie 2025

Obiectivele acţiunii:

  • Obiectiv general – Conştientizarea şi responsabilizarea elevilor cu privire la importanţa zilei de 15 februarie
  • Obiective educaţionale –Stimularea gustului pentru lectura de plăcere

– Promovarea lecturii deschise

– Promovarea lecturilor plurale

– Prezentarea unor autori și titluri atractive

– Descoperirea valențelor formative, educative ale operelor literare

– Utilizarea informațiilor captate în formarea personalității elevilor 

Descrierea proiectului

Într-un context în care motivația tinerilor pentru lectură este tot mai redusă, personalitatea lor fiind modelată de factori educativi adesea lipsiți de constanță valorică, Liceul cu Program Sportiv își propune să reunească elevii într-o preocupare comună – LECTURA ÎMPREUNĂ – într-o sărbătoare a schimbului de lecturi, idei și impresii, în care câștigători sunt toți participanții, începând de la clasele primare, continuând cu cele de gimnaziu și liceu.

            Echipa de proiect 

 DIRECTOR – Mateica Daniela                 

DIRECTOR-ADJUNCT Opruța Sultana

Secretar – Cheran Nicoleta, Czifra Cristina

Profesori – Țuculete Marinela (coordonator)

Todoran Simona

Oltean Larisa

Costea Cristina

Jianu Liliana

Jurca Mirela

Medrea Alina

Mărcuș Corneliu

Mărginean Angela

Mihălțan Maria

Didin Dorin

Cristea Lucia

Perta Carmen

Marinca AnaMaria

Pașca AnaMaria

Mircea Dana

Muntean Alina Cornelia

Ianc Ramona

Șoit Georgeta

Constantin Loredana

Cos Daniela

Dobra Lavinia

Lancranjan Dafina

Lancranjan George

Doroga Marcela

Costea Bianca

Giurgiu Dorina

Ispas Lavinia

Pârvulescu Angela

Popa Maria

Barbu Viorela

Danciu Claudia

Kocsis Magdalena

Clasa Tema activității Activități Locul de desfășurare Coordonatoriactivitate
III C ”Ne împrietenim prin lectură” –  vizită la biblioteca liceului,

–  citirea cu voce tare a unui pasaj din cartea preferată,

–  prezentarea cărții preferate.

Bibliotecașcolii –   prof. înv. primar Mărginean Angela

–    bibl. Gheorghiu Raluca

VIIA Șezătoare literară – Galeria scriitorilor Sala de clasă Țuculete Marinela
V B Să iubim lectura – Lectură în limba engleză Sala de clasă Medrea Alina
VI C Apetența pentru lectură – Recenzie de carte Sala de clasă Costea Cristina
VI B Recunoașteți autorul – Lectura în limba engleză Sala de clasă Jurca Mirela
V E Toată școala citește – Cărți din afara lecturii școlare Școala Micești Jianu Liliana
V A Maraton al lecturii – Cititorul cel mai activ Sala de clasă Oltean Larisa
IX B Prolectură – Jurnale de lectură Sala de clasă Mărcuș Corneliu
VI A Cartea anului – Fragmente din cartea cea mai citită Sala de clasă Mihălțan Maria
VIII A Promovăm lectura – Cel mai bun afiș de promovare a lecturii Sala de clasă Todoran Simona
VIII C Îți recomand o carte – Maraton al lecturii Sala de clasă Didin Ioan
VII B Lectura este un  mod  de viata

 

Cartea preferată Sala de clasă Cristea Luciana
V D  

Importanța lecturii

Citirea cu voce tare a unui text Sala de clasă Perta Carmen
IX A Cartea preferată

 

Fragmente din cartea preferată Sala de clasă Marinca AnaMaria
VII C

 

Citate compozitori

 

George Enescu Sala de clasă Pasca AnaMaria
VI D Cartea preferata

 

Jurnal de lectura Sala de clasă Mircea Dana
X A Citate preferate

 

Maraton al lecturii Sala de clasă Ianc Ramona
VII D  

Povestiri ortodoxe

Fragmente din cartea ,,Povestiri ortodoxe”de Anton Cehov Sala de clasă Soit Georgeta
V A Importanta lecturii

 

Citate a unor scriitori celebri Sala de clasă Constantin Loredana
VIII B Sa iubim lectura

 

Prezentarea cărții preferate Sala de clasă Cos Daniela
V D Recreatia mare

 

Lecturarea unor fragmente din cartea lui M.Santimbreanu Sala de clasă Dobra Lavinia
X B Messi Povestea băiatului devenit legendă Sala de clasă Muntean Alina Cornelia
XI A  

Iubim lectura

Prezentarea cărții preferate Sala de clasă Lăncrănjan Dafina
XII A Cartea preferata

 

Jurnal de lectura Sala de clasă Lăncrănjan George
I B  

Cartea-comoara cea mai de preț

Ateliere de scriere creative, personaje din povești, prezentarea cărții preferate Sala de clasă Doroga Marcela

Costea Bianca

VII D Lectura – o pasiune

 

Convinge-mă să citesc! Sala de clasă Giurgiu Dorina

 

II C Iubim lectura

 

Să ascultăm o poveste Sala de clasă Ispas Lavinia
II B Cartea preferată Personajul meu Sala de clasă Pârvulescu Angela

Popa Maria

III A În lumea minunată a cărților Personajul preferat Sala de clasă Barbu Viorela
III D Ceea mai frumoasă carte Recenzii Sala de clasă Kocsis Magdalena
I D Cartea preferată Desen Sala de clasă Danciu Claudia

Modalităţi de valorificare a lecturilor

  1. a) corespondenţe literare
  • identificarea de similarităţi cu alte opere şi alte personaje,din literatura română şi cea universală, prin prezentarea în paralel a unor stiluri literare similare.
  1. b) dialoguri memorabile
  • redactarea de compuneri-tip dialog cu personaje îndrăgite, verificându-se dacă mesajele operelor literare au fost înţelese şi dacă aventurile personajelor au fost plăcute de elevi.
  1. c) limbajul artistic literar-menţinerea în actualitate
  • utilizarea secvenţelor de text/citate pe care elevii le-au selectat în fişe-în variate compuneri-descriptive şi narative.
  • dezbaterea şi analiza secvenţelor de citat, în vederea înţelegerii termenilor regionali şi arhaici, pentru păstrarea gustului pentru literatură;
  • liste de cuvinte necunoscute sau atractive;
  • lectura o pasiune sau o obligaţie-chestionare.
  • Vizionarea unor colecţii de carte rară;
  • Sala de lectură-un spaţiu de recrere
  • alfabetizare-propunerea de selectare a autorilor prin iniţiala numelui = moment de lucru în bibliotecă, de cercetare şi selectare de informaţii, pentru stimularea imaginaţiei şi a interesului elevilor;
  • periplu geografic-fixarea unor puncte de reper pentru scriitorii cunoscuţi pe o hartă subiectivă a lecturii, urmând ca până la sfârşitul anului şcolar harta să fie îmbogăţită şi cu alţi scriitori;
  • elevii vor avea o hartă individuală pe care vor lucra,iar în clasă va exista o hartă mare pe care se lipesc, treptat, pe măsura parcurgerii unor scriitori, date despre aceştia, imagini sau fragmente de citat.
  1. d) personajele-imagini din realitate
  • reactualizarea lecturilor-recitirea şi evidenţierea trăsăturilor unor personaje, din opere literare cunoscute şi parcurse în clasele mai mici, dar şi citite suplimentar;
  • micul detectiv-găsirea operelor literare şi a autorilor în care apar câteva personaje;

-povestirea secvenţelor reprezentative în care apar unele personaje

  • portrete îndrăgite – găsirea operelor literare în care apar anumite imagini(cu personaje sau secvenţe întregi desenate)
  • întocmirea de portrete de personaje în urma lecturilor parcurse-desene

Materiale folosite

  • diferite volume de proză și versuri în exemplare numeroase;
  • hârtie, culori, acuarele, xerox, planșe de flipchart, tabla digitală, laptopul etc;

Evaluarea :

  • se face treptat, pe măsura desfășurării fiecărei activitați, urmând ca la final să se realizeze o expoziție cu materialele obtinute;
  • proiectul este popularizat în cadrul întrunirilor de catedră, evenimentelor prilejuite de Ziua Școlii.

Diseminarea reazultatelor se va face on-line.

Rezultate aşteptate:

  • Dezvoltarea imaginaţiei şi a capacităţii de exprimare;
  • Cultivarea unor atitudini pozitive, de admiraţie şi respect pentru lectură;
  • Exersarea talentelor literare şi a creativităţii plastice;
  • Stârnirea interesului pentru lectura documentară;
  • Cunoaşterea şi reproducerea a cât mai multe texte literare și citate;
  • Încurajarea competitivităţii şi a performanţei;
  • Augmentarea laturii artistice a personalităţii elevilor;

 

Despre Redacția ProAlba 41107 Articles
Contact: office@proalba.ro | 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*