
Este vorba de 571 cereri depuse de persoane fizice sau juridice, cu 100 mai puţine decât în cursul anului 2010. 34 cereri au fost trimise spre soluţionare altor deţinători de documente, pentru 28 cereri au fost solicitate date suplimentare, 214 cereri au avut răspuns pozitiv, iar 238 cereri au avut răspunsuri negative. Răspunsurile negative s-au datorat fie faptului că în documentele deţinute nu s-au am regăsit informaţiile solicitate de petenţi (de regulă, pentru dovedirea părăsirii domiciliului în timpul celui de-al doilea război mondial), fie faptului că nu sunt deţinute deloc documentele solicitate (în special pentru state de plată). Pentru soluţionarea cererilor au fost studiate 1251 inventare, 3672 dosare şi registre şi 19 publicaţii. Timpul mediu de răspuns la cereri a fost de 3,93 zile/ cerere, de la data înregistrării. În principal, oamenii au solicitat eliberarea de extrase de stare civilă, certificate de vechime în muncă, acte doveditoare de proprietate sau certificate de refugiat.
Reprezentantii Arhivelor le reamintesc oamenilor că, în conformitate cu Metodologia aprobată de Directorul Arhivelor Naţionale ale României, la depunerea cererilor, este necesar să comunice următoarele date:
– numele, prenumele şi adresa, datele de stare civilă, eventual alte nume purtate anterior;
– obiectul solicitării;
– date privind identificarea actului solicitat ( instituţia emitentă, persoana pe numele căreia s-a emis actul, data emiterii, localitatea, eventual numărul actului, etc.);
– scopul în care se solicită actul;
– calitatea în care se solicită actul (descendent sau reprezentant legal) în cazul în care petentul nu este titularul actului respectiv. Calitatea se va dovedi prin înscrisuri (acte de satre civilă, certificat de moştenitor, act de proprietate) sau prin declaraţie pe proprie răspundere.
Fii primul care comentează