Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 18.11.2024- 22.11.2024, în activitatea de control, sunt redate mai jos.
În domeniul relaţiilor de muncă:
Total unităţi controlate:38
Numar de salariați ai angajatorilor controlați:1356
Din care – femei : 627
Număr deficienţe constatate: 88
Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor :13
– 7 amenzi în cuantum 188.500 lei din care 3 amenzi
de 180.000 lei pentru muncă nedeclarată(9 persoane);
-6 avertismente;
Principalele deficienţe constatate în controale :
- nu se evidențiază corect timpul lucrat;
- primirea la muncă a persoanelor fără întocmirea în formă scrisă a contractelor individuale de muncă;
- nu a fost garantat în plată salariul minim brut pe țară, stabilit prin HG. 598/2024;
- nu au fost eliberate la încetarea activității, adeverințele de vechime;
- contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
- nu au fost achitate salariile, la data stabilită în contractele individuale de muncă;
- neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
- neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
- nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
- dosarele personale sunt incomplete;
- nu a fost inițiată la nivelul unității negocierea colectivă;
- nu se păstrează la punctele de lucru ale societății, copii ale contractelor individuale de muncă;
În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:
Nr. total unităţi controlate: 29
Număr deficienţe constatate: 55
Număr de măsuri dispuse: 55
Angajatori sancționați:13
Nr. sancţiuni aplicate:16 avertismente;
Nr.evenimente cercetate:1
Nr.evenimente in curs de cercetare :2
Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori :1
Principalele deficienţe stabilite în controale :
- Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
- Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
- Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
- Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
- Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
- Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
- Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.
Fii primul care comentează