Amenzi aplicate de ITM Alba, în urma celor mai recente controale la firmele din județ

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 04.11.2024- 08.11.2024, în  activitatea de control, sunt redate mai jos. 

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate:  36

Număr de salariați ai angajatorilor controlați: 771

Din care – femei :    266

Număr deficiențe constatate:    77

          Nr. sancțiuni aplicate angajatorilor : 5 amenzi în cuantum 26500 lei din care o amendă

                                                         de 20000 lei pentru muncă nedeclarată(1 persoană)

Principalele deficiențe constatate în controale :

  • nu se evidențiază corect timpul lucrat;
  • primirea la muncă a persoanelor fără întocmirea în formă scrisă a contractelor individuale de muncă;
  • nu au fost eliberate la încetarea activității, adeverințele de vechime;
  • contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
  • nu au fost achitate salariile, la data stabilită în contractele individuale de muncă;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
  • dosarele personale sunt incomplete;
  • nu a fost inițiată la nivelul unității negocierea colectivă;
  • nu se păstrează la punctele de lucru ale societății, copii ale contractelor individuale de muncă;                                                                                                            

   În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:

Nr. total unităţi controlate:  19

Număr deficienţe constatate:  26

Număr de măsuri dispuse  :     26

Angajatori sancționați:  7

Nr. sancţiuni aplicate: 9 avertismente;

Nr.evenimente comunicate:1

Nr.evenimente in curs de cercetare :  3

Nr. acțiuni de informare/conștientizare angajatori : 1 

Principalele deficienţe stabilite în controale : 

  • Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.

 

Despre Redacția ProAlba 40110 Articles
Contact: office@proalba.ro | 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*