Afaceri înființate prin proiectul „Alternative pentru somaj”. Vezi concluziile

Asociația Pakiv România în colaborare cu Asociația AS 2001 Alba Iulia a organizat joi, 29 noiembrie 2012, o întâlnire cu noii antreprenori din Regiunea Centru. La evenimentul care a avut loc la sediul Centrului Interregional de Sprijin al Iniţiativelor Antreprenoriale din Alba Iulia au participat experți ai celor două organizații, jurnaliști cât și șomeri și persoane în căutarea unui loc de muncă. Aceștia din urmă și-au înființat afaceri ca urmare a sprijinului primit prin proiectul „Alternative pentru somaj”– promovarea şi dezvoltarea competenţelor şi activităţii antreprenoriale în rândul şomerilor”, în urma participării la concursul „Șansa mea”.  Reuniunea a oferit posibilitatea participanților de a discuta despre stadiul actual al afacerilor nou înființate și asistate prin proiect în Regiunea Centru, problemele întâmpinate în derularea activității și identificarea soluțiilor necesare pentru dezvoltare. Cele 22 de afaceri din regiune, înființate prin proiect în intervalul noiembrie 2011 – mai 2012 (4 în județul Sibiu și 18 în județul Alba), au fost reprezentate la întâlnire în proporție de 81%. Mai mult decât atât, a fost prezentă și o antreprenoare care nu a beneficiat de sprijin financiar din partea proiectului pentru a-și înființa firma, dar și-a urmat visul de a deveni antreprenor și, în urma absolvirii cursului de formare profesională în competențe antreprenoriale, care a fost organizat în cadrul proiectului, și-a realizat dezideratul propus.

Una dintre concluziile importante ale întâlnirii a fost unanimă cu privire la sursele și resursele financiare, la fluxul de capital: în lipsa acestora nu se pot face investiții iar afacerile nu se pot dezvolta, indiferent că au deja un an de activitate sau doar câteva luni. Tocmai de aceea, o alternativă la această situație ar putea fi rețeaua profesională din care vor face parte cele 60 de afaceri înființate în total prin proiect. Astfel, antreprenorii vor schimba informații între ei printr-un portal video online, vor putea face schimb de produse și servicii printr-o bursă electronică de mărfuri; asociați, vor aplica mai ușor pentru credite bancare pentru IMM-uri. De asemenea, internetul le va deschide perspective de informare, comunicare și promovare nenumărate dinspre și înspre o piață potențial nelimitată. Acest lucru ar răspunde la celelalte nevoi și condiții de dezvoltare a afacerilor. O altă concluzie importantă a fost că fiscalitatea este împovărătoare pentru micile afaceri, într-o perioadă marcată oricum de criza economică. O eventuală soluție la această problemă ar putea fi acțiunile de lobby pe lângă factorii de decizie politică în vederea scăderii taxelor și sprijinirea dezvoltării astfel a micilor afaceri. Indiferent de domeniile în care își desfășoară activitatea (cu precădere comerț, servicii și producție), toate firmele înființate prin proiect în regiunea Centru întâmpină aceleași probleme enumerate mai sus. Asociația Pakiv România și partenerii din proiectul „Alternative pentru somaj”– promovarea şi dezvoltarea competenţelor şi activităţii antreprenoriale în rândul şomerilor” își propun să găsească în continuare soluții pentru afacerile înființate prin intermediul acestuia, împreună cu antreprenorii, pentru a contribui la dezvoltarea resurselor umane, la promovarea competențelor și acțiunilor antreprenoriale din regiunile Nord Est, Centru și Nord Vest, în vederea accesului și dezvoltării durabile în ocupare, pe o piață a muncii flexibilă și inclusivă.

Despre Redacția ProAlba 37494 Articles
Contact: office@proalba.ro | 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*