
De vineri, 16 mai 2025, Primăria Alba Iulia va pune în funcțiune, la sediul din Calea Moților nr. 5A, un sistem electronic destinat cetățenilor care solicită servicii de stare civilă, în cadrul Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor.
Astfel, accesul la ghișeele de stare civilă se va face pe bază unor bonuri de ordine (care vor fi luate de la un roboțel situat la intrare) și a unui display pe care se poate vizualiza momentul când solicitarea lor va fi preluată și numărul ghișeului în cauză. Propriu zis, cetățenii aleg serviciul pe care îl doresc de la dispozitivul cu touch-screen instalat la intrare și ridică bonul cu numărul de ordine, care pe lângă data și ora de emitere cuprinde denumirea serviciului solicitat și numărul persoanelor aflate în așteptare. Prin sistemul instalat, ghișeele asociate serviciului ales anunță vizual și vocal momentul când posesorul bonului poate să se prezinte.
Bineînțeles, colegii noștri din Primărie vor acorda asistența tehnică necesară până când cetățenii se vor familiariza cu acest nou serviciu, ce are scopul de a diminua timpii de așteptare, de a oferi predictibilitate celor care așteaptă și transparență în preluarea cererilor, dar și de a evita aglomerarea.
Tot de mâine, accesul cetățenilor în Primărie, pentru orice fel de servicii publice (inclusiv cele furnizate de SPCLEP), se va face prin ușa de acces de pe latura estică a clădirii, cea folosită și până în prezent. Programul de stare civilă rămâne același, respectiv de luni până vineri, în intervalele orare 8.30 – 12.30 și 14.00 – 15.30, a anunțat, joi, primarul Gabriel Pleșa.
Fii primul care comentează