Proiectul Comenius „F.E.A.R.S.” a ajuns la final. Ultima întâlnire a membrilor ţărilor partenere în proiect a avut loc în urmă cu două săptămâni în Italia

fearsLa finalul lunii mai a avut loc ultima mobilitate din cadrul proiectului „ FEARS” finanțat de Comisia Europeană prin Programul Lifelong Learning, Programul COMENIUS, Acțiunea Parteneriat multilateral. Întâlnirea s-a desfășurat în Roma, Italia. La această mobilitate a participat un grup de cadre didactice de la Centrul Scolar de Educatie Incluziva Alba Iulia, alcatuit din  profesorii Teodora Cimpean- coordonatorul proiectului la nivelul scolii, Anca Enyedi, Daniela Cristian, Sorin Petropulos, Cristina Zdrenghea, Cristina Radu, Aurel Pascu.   Proiectul „FEARS – Fears of Education, Authorities, Religion and Social life , inedit si ambitios, a reprezentat un parteneriat intre 7 tari europene: Turcia, Polonia, Ungaria, Bulgaria, Italia, Croatia si Romania si a avut printre obiective stabilirea de relatii interpersonale, socializare, dezvoltarea capacitatii de comunicare in limba engleza ca  limba de comunicare oficiala a proiectului.

fears 1Şcolile implicate din cele 7 ţări au fost:

Dezső Lajos Alapfokú Művészeti Iskola, Dömsöd – Ungaria

Istituto Istruzione Superiore Cartesio-Luxemburg, Rome – Italia

Centrul Școlar de Educație Incluzivă, Alba Iulia – România

Ürünlü Ortaokulu, Bursa – Turcia

Nicola Vapcarov Highschool, Plovdiv – Bulgaria

Osnovna Škola Jure Kaštelana, Zagreb – Croatia

Zespół Szkół Publicznych Nr 3 W Myszkowie, Myszków, Polonia

fears 2Ca adulți, ne trăim viețile constient, cu un ritm de viață planificat. Ne petrecem timpul axati pe conturarea si tratarea problemelor noastre, dar multi dintre noi nu recunoaștem că în spatele problemelor ce survin in viata de zi cu zi, există temeri care provin din socializarea și copilăria noastră. Din pacate, construim o societatea adultilor, bazata pe o mulțime de temeri, frustrari, reguli – iar ca profesori, cu aceste temeri inconstiente, putem încerca noi metodologii, competențe, tinand cont si de cerintele elevilor, de particularitatile psiho-individuale ale acestora. De multe ori nu reusim sa-i cunoastem cu adevarat, mediul din care provin, care sunt problemele lor de zi cu zi sau care le sunt luptele interioare.

fears 3Acest proiect si-a propus să descopere si sa sublinieze temerile active și pasive ale copiilor și, în plus, cele moștenite și transmise de profesori și societate. În acest fel, impactul proiectului a fost relevant pentru toți participanții, atât pentru elevi, pentru profesori, cat si pentru comunitățile locale sau mai largi. De asemenea, proiectul a reusit să colecteze și să publice soluții/ versiuni propuse de participanți, reusind sa creeze o atmosferă pozitivă și optimistă si convingerea că lumea poate fi schimbată. Şedinţele de lucru, destinate evaluării produselor finale ce au fost realizate de toţi partenerii de proiect, s-au derulat zilnic in locatiile stabilite de catre coordonatori.

Subiectele au fost grupate pentru cele patru semestre: conturarea temerilor elevilor de educație, de autoritate, religie și origine etnică și viața socială. Toate subiectele au fost elaborate metodic si sistematic: s-au elaborat chestionare, s-au identificat organizatiile care pot veni in sprijinul acestor probleme, s-au organizat activitati de art-terapie, s-au conceput filmulete de scurt metraj pregatite de catre elevi, anunturi de sensibilizare, site-ul proiectului, etc. Finalul proiectului a fost cu succes marcat de   flashmob-ul international organizat in Piazza del Popolo din Roma. Toate acestea au asigurat diseminare mai largă, valorificand intreaga munca depusa pe parcursul celor doi ani.

fears 4Proiectul şi-a propus o trecere în revistă a ceea ce înseamnă să ne trăim viaţa într-o lume influenţată de propriile temeri, de propriile limite, încercând să li se insufle elevilor dorinţa de a se bucura şi de alte lucruri, aparent mărunte, dar importante.

Rezultatele finale ale implicării elevilor şi profesorilor s-au bazat pe diversitatea culturală şi lingvistică din Europa, combaterea rasismului, prejudecăţilor şi xenofobiei; promovarea egalităţii între sexe, contribuţia la combaterea altor forme de discriminare bazate pe sex, rasa sau origine etnică, religie, vârstă, dizabilităţi sau orientare sexuală.

Experienta proiectului Comenius, desfasurat pe parcursul celor doi ani, in care au fost incluse mobilitati aferente fiecarei tari participante, a dat prilejul elevilor, cat si profesorilor scolii noastre de a se redescoperi si de a intelege mai bine cultura si obiceiurile proprii sau ale altor tari.

No more fears!

Despre Redacția ProAlba 37777 Articles
Contact: office@proalba.ro | 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*