Peste două milioane de euro, Fonduri REGIO, pentru extinderea și modernizarea ambulatoriului spitalului din Blaj

Ambulatoriul Spitalului Municipal din Blaj – dispensarul policlinic – va fi complet transformat, in decurs de doi ani, printr-un nou proiect european accesat de Primaria Municipiului. Astazi, la sediul ADR Centru din Alba Iulia, a avut loc semnarea contractului de finantare pentru proiectul ”Extindere si dotare Ambulatoriu Spital Municipal Blaj”, in valoare totala de peste 10 milioane lei, prin care se va extinde cladirea spitalului, iar cabinetele medicale vor fi mutate in aripa extinsa a cladirii. Acest contract de finantare a fost semnat de primarul din Blaj, domnul Gheorghe Rotar si directorul general ADR Centru, domnul Simion Cretu, iar initiativa, finantata in cadrul Programului Operational Regional 2014-2020, isi propune sa duca la imbunatatirea si cresterea calitatii activitatii medicale pentru mai mult de 50.000 cetateni din zona.

Municipiul Blaj beneficiaza de posibilitatea de a-si extinde si moderniza infrastructura de sanatate, inclusiv prin achizitionarea de dotari, cu fonduri din cadrul Programului Operational Regional 2014-2020, Axa Prioritara 8, Obiectivul specific 8.1 care prevede cresterea accesibilitatii serviciilor de sanatate, comunitare si a celor de nivel secundar. Cerea de finantare depusa si gestionata de administratia publica locala se bazeaza pe prevederile incluse in ghidul de finantare pentru aceasta axa prioritara a programului REGIO, respectiv de a se realiza investitii pentru ”infrastructura sanitara si sociala care contribuie la dezvoltarea la nivel regional si local, in sensul reducerii inegalitatilor in ceea ce priveste starea de sanatate si in favoarea incluziunii sociale prin imbunatatirea accesului la serviciile  sociale, culturale si de recreere, precum si trecerea de la serviciile institutionale la serviciile prestate de comunitati”. In acest moment, Spitalul isi desfasoara activitatea medicala, cu si fara spitalizare in cladirile de pe strada Andrei Muresanu, la nr. 16. Cabinetele medicale din structura ambulatoriului sunt organizate in cadrul celor doua imobile: Policlinica si Spitalul propriu-zis.

    ”Ambulatoriul Spitalului Municipal Blaj este singurul ambulatoriu din zona deservita, respectiv Municipiul Blaj, localitatile apartinatoare si localitatile din apropierea orasului nostru, care nu au ambulatorii de specialitate. Din punct de vedere functional, acum, cabinetele ambulatoriului nu sunt grupate si nu sunt amplasate intr-o singura locatie, spatiile existente nu sunt suficiente pentru asigurarea conditiilor de suprafata, cu circuite si functionalitati prevazute de legislatie, pentru aprobarea normelor privind conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca un spital in vederea obtinerii autorizatie sanitare de functionare. Proiectul propune solutionarea problemelor prin extinderea cladirii spitalului si mutarea cabinetelor medicale in aripa extinsa a cladirii. Extinderea se va realiza pe orizontala, cu o cladire noua similara celei existente si alipita cladirii spitalului. Spatiile amenajate vor corespunde urmatoarelor functiuni: cabinete pentru consultatie, sali de asteptare, spatii pentru personalul medical, vestiare, grupuri sanitare, spatii tehnice si spatii de depozitare a inventarului medical”, a declarat domnul Gheorghe Rotar, primarul municipiului Blaj.

Prin intermediul proiectului ”Extindere si dotare Ambulatoriu Spital Municipal Blaj” sunt prevazute activitati de extindere, reabilitare si dotare la nivelul intregului ansamblu construit. Extinderea se va realiza pe orizontala, cu o cladire noua, similara celei existente si alipita cladirii spitalului. Ulterior constructiei se vor transfera sectiile de ambulatoriu in spatiile nou-create si vor fi dotate cu aparatura medicala si mobilier medical necesar pentru functiunile specifice de ambulatoriu. La fiecare nivel – subsol, parter si la etajele 1, 2 si 3 – va exista o circulatie orizontala, pentru a se lega cladirea veche a spitalului de cea noua a ambulatoriului integrat, asa cum prevad legislatia si normativele in vigoare. Concret, pe langa lucrarile de constructii si instalatii pentru extinderea pe orizontala a cladirii, vor fi achizitionate utilaje si echipamente tehnologice, noi echipamente medicale pentru dotarea specifica a cabinetelor medicale, iar la exterior vor fi reabilitate aleile pietonale, care vor fi si iluminate, ca si caile de acces catre ambulatoriu, precum si cele de la ambulatoriu catre spital. Vor mai fi realizare spatii verzi in incinta si se va amenaja o parcare pentru ambulante sau autosanitare destinate consultatiilor la domiciliu.

   ”Proiectele pregatite de administratia publica a municipiului Blaj raspund necesitatii de modernizare si dotare a infrastructurii sociale, fie ca e vorba de sanatate, ca in acest caz, fie ca e vorba de imbunatatire a conditiilor de educatie sau de climatul socio-economic, ca in cazul proiectelor deja semnate pentru dezvoltarea acestui oras. Administratia locala din Blaj are in derulare multe proiecte importante pentru comunitate. Aceste investitii vor convinge populatia ca se folosesc bani europeni pentru cresterea calitatii vietii. In total, pentru toate proiectele gestionate de noi pentru Blaj, vorbim de sume contractate de peste cinci milioane euro, bani care vor fi folositi pentru a rezolva problemele pe care cetatenii si edilii le-au identificat ca fiind cele mai importante. Activitatea locala destinata cresterii calitatii vietii este sustinuta de fondurile publice europene prin programul REGIO 2014-2020, iar pentru potentialii pacienti din Blaj este un semnal foarte bun, deoarece calitatea serviciilor medicale va creste in scurt timp, oamenii fiind siguri ca nu mai trebuie sa se deplaseze in centrul judetului, sau chiar mult mai departe, pentru investigatii si tratamente ambulatorii”, a declarat domnul Simion Cretu, director general ADR Centru.

Data limita de finalizare a proiectului este 30 iunie 2021, valoarea totala cererii de finantare fiind de 10.700.750 lei, din care suma nerambursabila, in cuantum de 98% din cheltuielile eligibile, reprezinta peste 2,25 milioane euro (10.486.735  lei).

 

Despre Redacția ProAlba 37494 Articles
Contact: office@proalba.ro | 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*