Noi amenzi și avertismente, în urma celor mai recente controale desfășurate de ITM Alba

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 15.04.- 19.04.2024, în  activitatea de control, sunt redate mai jos.

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate:  48

Numar de salariați ai angajatorilor controlați: 429

Din care – femei :    218

Număr deficienţe constatate:     110

Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : –  6 din care :

                                                         –     5 Avertismente ;

                                                         –     1 Amenda – 300 lei;

Principalele deficienţe constatate în controale :

       nu se conduce corect evidența timpului lucrat;

       nu au fost eliberate la încetarea activității, adeverințele de vechime;

       contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;

       nu au fost achitate salariile, la data stabilită în contractele individuale de muncă;

       neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;

       neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;

       nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;

       dosarele personale nu conțin actele necesare angajării;

       nu a fost inițiată la nivelul unității negocierea colectivă;

       nu se păstrează la punctele de lucru ale societății, copii ale contractelor individuale de muncă;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:

Nr. total unităţi controlate:     26

Număr deficienţe constatate:  43

Număr de măsuri dispuse  :     43

Angajatori sancționați:      7

Nr. sancţiuni aplicate: –    8  din care:

–    6  avertismente;

                                             –    2 amenzi in valoare de 8.000 lei;

Nr.evenimente cercetate :    1

Nr.evenimente in curs de cercetare :  1

Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori : 1

Principalele deficienţe stabilite în controale :

       Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.

       Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.

       Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.

       Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.

       Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.

       Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.

       Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.

 

Despre Redacția ProAlba 37649 Articles
Contact: office@proalba.ro | 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*