Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 16.12.2024- 20.12.2024, în activitatea de control, sunt redate mai jos.
În domeniul relaţiilor de muncă:
Total unităţi controlate: 22
Număr de salariați ai angajatorilor controlați: 205
Din care – femei : 67
Număr deficienţe constatate: 44
Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : 1
– 1 amendă în cuantum de 2000 lei;
Principalele deficienţe constatate în controale :
- nu se evidențiază corect timpul lucrat;
- nu au fost aduse la îndeplinire măsurile obligatorii dispuse în controalele anterioare;
- nu au fost eliberate la încetarea activității, adeverințele de vechime;
- contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
- nu au fost achitate salariile, la data stabilită în contractele individuale de muncă;
- neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
- neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
- nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
- dosarele personale sunt incomplete;
- nu a fost inițiată la nivelul unității negocierea colectivă;
- nu se păstrează la punctele de lucru ale societății, copii ale contractelor individuale de muncă;
În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:
Nr. total unităţi controlate:13
Număr deficienţe constatate:21
Număr de măsuri dispuse:21
Angajatori sancționați:6
Nr. sancţiuni aplicate:6
-5 avertismente
– 1 amendă în cuantum de 5000 lei;
Nr.evenimente în curs de cercetare:0
Nr. evenimente cercetate:0
Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori:1
Principalele deficienţe stabilite în controale :
- Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
- Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
- Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
- Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
- Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
- Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
- Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.
Fii primul care comentează