Noi amenzi, în urma celor mai recente controale ale ITM Alba la firmele din județ

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 16.12.2024- 20.12.2024, în  activitatea de control, sunt redate mai jos.

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate: 22

Număr de salariați ai angajatorilor controlați: 205

Din care – femei : 67

        Număr deficienţe constatate: 44

          Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : 1

                                                                 – 1 amendă în cuantum de 2000 lei;

                   Principalele deficienţe constatate în controale :

  • nu se evidențiază corect timpul lucrat;
  • nu au fost aduse la îndeplinire măsurile obligatorii dispuse în controalele anterioare;
  • nu au fost eliberate la încetarea activității, adeverințele de vechime;
  • contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
  • nu au fost achitate salariile, la data stabilită în contractele individuale de muncă;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
  • dosarele personale sunt incomplete;
  • nu a fost inițiată la nivelul unității negocierea colectivă;
  • nu se păstrează la punctele de lucru ale societății, copii ale contractelor individuale de muncă;

           În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:

Nr. total unităţi controlate:13

Număr deficienţe constatate:21

Număr de măsuri dispuse:21

Angajatori sancționați:6

          Nr. sancţiuni aplicate:6

                                           -5 avertismente

                                           – 1 amendă în cuantum de 5000 lei;

          Nr.evenimente în curs de cercetare:0

          Nr. evenimente cercetate:0

Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori:1 

Principalele deficienţe stabilite în controale : 

  • Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.

 

 

Despre Redacția ProAlba 40493 Articles
Contact: office@proalba.ro | 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*