
Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Alba in calitate de partener împreună cu AJOFM Hunedoara in calitate de beneficiar si partenerii AJOFM Gorj, AJOFM Maramures, Fundatia MARA Deva, Asociatia Psihologilor Gorjeni, S.C. Artemis SRL Alba Iulia, SC Rogepa SRL Baia Mare, implementeaza proiectul strategic denumit sugestiv, „BURSA LOCURILOR DE MUNCA ONLINE(BLMO)”, proiectul vizeză modernizarea Servicilui Public de Ocupare prin oferirea unei alternative la serviciile clasice de mediere a forței de muncă prin intermediul Bursei Locurilor de Muncă, deschizând oportunitatea accesării online a acestor servicii, sub forma unui serviciu de tip „self-service”.Scopul existenței Servicilui Public de Ocupare(SPO) este acela de a oferi asistență persoanelor în căutarea unui loc de muncă pentru a facilita integrarea/reintegrarea acestora pe piața muncii. Înscrierea persoanei într-o bursă a locurilor de muncă online înseamnă un transfer al efortului de implementare a activităților de mediere a muncii către o aplicație informatică care funcționează și oferă servicii fără întrerupere.Soluția propusă generează o participare permanentă a angajatorilor și șomerilor în procesul de negociere pentru ocuparea unui loc de muncă.
Obiectivul general
Îmbunătățirea și diversificarea tipurilor de servicii furnizate clienților SPO din regiunea Vest, regiunea Centru, regiunea Sud-Vest Oltenia și regiunea Nord-Vest, prin simplificarea accesului la măsurile pentru stimularea ocupării forței de muncă.
Bursa locurilor de muncă online este un demers inovator care asigură întărirea capacității SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare. Proiectul propune o soluție viabilă de dezvoltare a serviciilor de tip „self-service”, adresate beneficiarilor SPO – angajatori și persoane în căutarea unui loc de muncă.
Proiectul asigura o alternativă la sistemul clasic de accesare a serviciilor SPO, prin crearea unei platforme informatice integrate care permite furnizarea online a măsurilor active de ocupare.
Prin acest proiect participarea la bursă devine o opțiune disponibilă în orice interval orar și în oricare zi a saptămânii ceea ce deschide posibilitatea persoanelor în căutarea unui loc de muncă de a fi selectat pentru angajare în afara granițelor țării și în afara spațiului european.
Această aplicație face posibila ca programarea interviului sa poata fi stabilită de comun acord între cele două părți, solicitant și angajator.
Parteneriatul proiectului acopera: Regiunea Centru (manageriat de AJOFM Alba), Regiunea Vest (manageriat de AJOFM Hunedoara), Regiunea Sud-Vest Oltenia (manageriat de AJOFM Gorj) si Regiunea Nord-Vest (manageriat de AJOFM Maramures).
Situația economică ce a afectat țara noastră în ultimii ani, ca urmare a traversării unui proces de recesiune economică, generalizat la nivel european, a condus la agravarea problemelor sociale. Îngrijorător este faptul că oferta de locuri de muncă devine din ce în ce mai redusă, ceea ce va genera o creștere a numărului șomerilor de lungă durată. Pe de altă parte serviciile de informare și consiliere, medierea muncii, orientare în carieră și formare profesională, sunt oferite de un număr insuficient de angajați, ceea ce afectează atat calitatea serviciilor cat si șansele de ocupare a persoanelor în căutarea unui loc de muncă.
Introducerea unor solutii inovatoare de prelucrare a datelor, în format electronic, asigură accesul la serviciile SPO pentru un număr semnificativ mai mare de persoane în căutarea unui loc de muncă, decat cel din prezent. Medierea electronică este un serviciu complex care necesită multă analiză, corelații și sondări ale ofertei de locuri de muncă, pentru a pune în legatură angajatorul cu persoana în căutarea unui loc de muncă.
Cele mai bune rezultate în privința ocupării sunt obținute în urma negocierii directe dintre persoana în căutarea unui loc de muncă și angajator, iar mijlocirea acestei întâlniri este realizată de Serviciul Public de Ocupare în cadrul Bursei Locurilor de Muncă. Aceste evenimente sunt extrem de utile, dar destul de dificil de realizat, astfel că rareori putem vorbi de o regularitate în desfășurarea lor. Dificultatea organizării este cauzată în special de lipsa ofertei variate și însemnate cantitativ de locuri de muncă vacante, care să permită participarea unui număr mare de persoane în căutarea unui loc de muncă.
Din acest motiv unele SPO au renunțat la a mai ține cu regularitate Burse ale locurilor de muncă, acestea devenind evenimente izolate.
Rezultate așteptate…
Proiectul sprijină Agențiile Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă din patru județe, în dezvoltarea ofertei de servicii publice de ocupare, prin introducerea unor servicii de tip ”self-service”.
Sunt sprijinite 30 de persoane, angajate în cadrul Serviciilor Publice de Ocupare, ce urmează a fi inițiate în utilizarea serviciului online, astfel încât activitatea profesională să beneficieze de un plus de calitate.
Cel puțin 30% din șomerii înregistrați la SPO vor beneficia de serviciile furnizate prin intermediul bursei online, acestora fiindu-le realizat, în perioada de implementare a proiectului, profilul profesional. Această activitate se va permanentiza astfel încât fiecare persoană intrată în evidențele AJOFM sa poată fi cuprinsă în acest serviciu.
Vor fi înființate 22 posturi fixe în 11 agenții locale (2 posturi în fiecare locație). Aceste posturi vor fi dotate cu echipamentul necesar susținerii unui interviu video, între angajator și persoana în căutarea unui loc de muncă.
Rezultate imediate…
- Asigurarea unei permanente funcționări a serviciului de mediere a muncii;
- În mediul online orice angajator, din țară sau din străinătate, își poate anunța disponibilitatea de a angaja un anumit număr de persoane, care să dețină anumite calificări;
- Angajatorul va găsi în aplicația noastră toate persoanele în căutarea unui loc de muncă înregistrate în baza de date a SPO și va putea selecta pentru interviu viitorii angajați;
- Interviul va elimina toate barierele impuse de clasicele cv-uri și scrisori de intenție, atât angajatorul cât și solicitantul de loc de muncă, putând comunica liber.
Rezultate pe termen lung…
- Serviciul aduce un plus de valoare în recrutarea de personal asigurând o integrare pe piața muncii durabilă.
- Va crește capacitatea de mediere electronică a muncii, prin permanentizarea unui serviciu ce va acoperi toate zilele saptămânii și orice interval orar.
- Platforma informatică va fi un suport în creșterea absorției pe piața muncii a persoanelor cu dificultăți de integrare/ reintegrare în muncă, pentru care participarea la Bursa organizată in procedură clasică, este greu de realizat (persoane cu handicap sau izolate geografic).
- Serviciul va duce la creșterea integrării pe piața muncii a absolvenților, familiarizați cu utilizarea echipamentelor IT.
- Va incuraja mobilitatea geografică prin posibilitatea oferită angajatorilor de a solicita forță de muncă calificată în alte județe decât în cele în care își are sediul administrativ.
- Angajatorii din străinătate vor realiza mult mai facil selecția și recrutarea de forță de muncă.
Grupul țintă
- Instituții ale Serviciului Public de Ocupare:
AJOFM Alba, AJOFM Hunedoara AJOFM Gorj și AJOFM Maramureș
- Personal propriu al Serviciului Public de Ocupare: 30 persoane
Proiectului: ”BURSA LOCURILOR DE MUNCĂ ONLINE (BLMO)” – ID: POSDRU/123/4.1/S/134077 –este finantat dinFondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 4 ”Modernizarea Serviciului Public de Ocupare”, Domeniul major de intervenţie 4.1 ”Întărirea capacităţii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare”.
Perioada de implementare a proiectului
06.01.2014 – 05.07.2015
Durata de implementare a proiectului: 18 luni
Valoarea eligibilă a proiectului: 7.894.926 lei, din care:
- Asistenţa Financiară Nerambursabilă: 5.921.194.50 lei
- Contribuția eligibilă a solicitantului: 1.973.731.50 lei
Fii primul care comentează