Amenzi de peste 110.000 de lei, în urma celor mai recente controale ale ITM Alba

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 11.11.2024 – 15.11.2024, în  activitatea de control, sunt redate mai jos. 

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate:  32

Număr de salariați ai angajatorilor controlați: 2346

Din care – femei :    951

Număr deficienţe constatate:    58

Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : 6 amenzi în cuantum 113500 lei din care 3 amenzi

                                                         de 100000 lei pentru muncă nedeclarată(5 persoane)

Principalele deficienţe constatate în controale :

  • nu se evidențiază corect timpul lucrat;
  • primirea la muncă a persoanelor fără întocmirea în formă scrisă a contractelor individuale de muncă;
  • nu au fost eliberate la încetarea activității, adeverințele de vechime;
  • contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
  • nu au fost achitate salariile, la data stabilită în contractele individuale de muncă;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
  • dosarele personale sunt incomplete;
  • nu a fost inițiată la nivelul unității negocierea colectivă;
  • nu se păstrează la punctele de lucru ale societății, copii ale contractelor individuale de muncă;   

       În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:

Nr. total unităţi controlate: 25

Număr deficienţe constatate: 52

Număr de măsuri dispuse : 52

Angajatori sancționați:12

Nr. sancţiuni aplicate: 16 avertismente;

Nr.evenimente în curs de cercetare : 3

Nr. acțiuni de informare/conștientizare angajatori : 1

Principalele deficienţe stabilite în controale :

  • Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • Lipsa evaluării riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.

 

Despre Redacția ProAlba 40380 Articles
Contact: office@proalba.ro | 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*