
Activitatea inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate și subdeclarate. Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 17.03.2025-21.03.2025, în activitatea de control, sunt redate mai jos.
În domeniul relaţiilor de muncă:
Total unităţi controlate: 47
Număr de salariați ai angajatorilor controlați:1287
Din care – femei : 284
Număr deficienţe constatate:108
Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor :17
– 15 amenzi 219.000 lei, din care 6 amenzi- 200.000 lei pentru muncă nedeclarată (10 persoane)
– 2 avertismente
Principalele deficienţe constatate în controale:
nu se evidențiază corect timpul lucrat;
primirea la munca a persoanelor fără întocmirea în formă scrisă a contractelor individuale de muncă;
nu au fost aduse la îndeplinire măsurile obligatorii dispuse în controalele anterioare;
nu au fost eliberate la încetarea activității, adeverințele de vechime;
contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
nu au fost achitate salariile, la data stabilită în contractele individuale de muncă;
neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
dosarele personale sunt incomplete;
nu a fost inițiată la nivelul unității negocierea colectivă;
nu se păstrează la punctele de lucru ale societății, copii ale contractelor individuale de muncă;
În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:
Nr. total unităţi controlate: 36
Număr deficienţe constatate: 94
Număr de măsuri dispuse : 94
Angajatori sancționați: 24
Nr. sancţiuni aplicate: 30
-21 avertismente
-9 amenzi-53.000 lei
Nr.evenimente comunicate: 2
Nr.evenimente în curs de cercetare : 2
Nr. actiuni de constientizare angajatori:1
Principalele deficienţe stabilite în controale :
Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.
Fii primul care comentează