Activitatea zilnică a inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate săptămînal, către Inspecţia Muncii. Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 28.03. – 01.04.2022, în activitatea de control, sunt redate mai jos.
În domeniul relaţiilor de muncă:
Total unităţi controlate: 40
Numar de salariați ai angajatorilor controlați: 477
Din care – femei : 218
Număr deficienţe constatate: 91
Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : 12
Din care : – 4 avertismente;
- 8 amenzi in valoare de 127500 lei ( din care 3 amenzi de 000 lei pentru munca nedeclarată- 6 persoane depistate in lucru fără forme legale de angajare);
Principalele deficienţe constatate în controale :
- primirea la munca a persoanelor fără intocmirea in formă scrisă a contractelor individuale de muncă;
- nerespectarea de către conducătorul unităţii, a obligaţiei de a pune la dispoziţia inspectorilor de muncă, în termenul stabilit de aceştia, documentele şi informaţiile solicitate, necesare controlului ori cercetării evenimentelor
- neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă, anuale;
- neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
- nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
- neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
- dosarele personale nu contin actele necesare angajării;
- nu a fost intocmită programarea concediilor de odihnă pentru anul 2022;
În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:
Nr. total unităţi controlate: 20
Număr deficienţe constatate: 36
Număr de măsuri dispuse : 36
Angajatori sancționați: 12
Nr. sancţiuni aplicate: – 13
- 12 avertismente
- 1 amenda de 4.000 lei;
Nr.evenimente in curs de cercetare : 2
Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori : 2
Principalele deficienţe stabilite în controale :
- Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
- Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
- Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
- Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
- Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
- Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
- Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.
Fii primul care comentează