Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia a organizat astazi o Masă Rotundă având ca tematică Înfiinţarea, dezvoltarea şi consolidarea de reţele destinate îmbunătăţirii activităţilor de prevenire a fenomenului de abandon şi eşec şcolar. Scopul acestei întâlniri a constat în prezentarea stadiului actual al proiectului „Reţea interregională de centre educaţionale” şi a rezultatelor de evaluare realizate în rândul factorilor decizionali interesaţi, privind rolul şi responsabilităţile în cadrul Reţelei interregionale de centre educaţionale şi propunere direcţii de acţiune comune privind lucrul în reţea.
Proiectul „Reţea interregională de Centre Educaţionale” se derulează în perioada august 2010 – iulie 2013 şi este cofinanţat din Fondul Social European prin Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. În cadrul proiectului, au fost înfiinţate 16 Centre educaţionale, din care 9 în judeţul Alba, 3 în judeţul Mureş şi 5 în judeţul Timiş. În cadrul acestora, 400 de copii beneficiază de hrană, sprijin la lecţii, rechizite, didactice şi burse sociale, precum şi de activităţi de socializare, dezvoltare personală şi petrecere a timpului liber.
Evenimentul de astăzi aduce în prim plan necesitatea identificării unor modalităţi optime de intervenţie în comunitate pentru copiii în situaţii de risc de abandon şi eşec şcolar şi dezvoltarea/consolidarea de reţele comunitare destinate îmbunătăţirii activităţilor de prevenire a fenomenului de abandon şi eşec şcolar la nivelul judeţelor Alba şi Mureş. Până în prezent, la întâlnirile organizate, s-a realizat o evaluare a modalităţilor de abordare a fenomenului în rândul factorilor de decizie interesaţi (şcoli, autorităţi locale şi judeţene, ONG-uri), pe baza căreia s-a elaborat un plan de acţiune specific ce cuprinde activităţi de reţea centrate pe intervenţii asupra elevilor în risc de eşec şi abandon şcolar, familiilor şi comunităţii.
Astfel de exemple sunt: colaborări permanente cu şcolile, autorităţile publice locale şi judeţene şi parohiile din localităţile unde funcţionează Centrele educaţionale în procesul de identificare şi evaluare a situaţiilor de elevi în risc de abandon şi eşec şcolar şi a vulnerabilităţii familiilor din care provin aceşti copii. Există colaborări şi cu poliţia judeţeană şi cu alte structuri ale acesteia pentru activităţi de informare şi prevenţie în rândul copiilor în ceea ce priveşte acţiunile şi comportamentele care pun în pericol viaţa, sănătatea, moralitatea şi integritatea acestora, dar şi formarea specialiştilor care lucrează în Centrele educaţionale.
În acelaşi mod, se doreşte implicarea în activităţile de reţea a comunităţilor parohiale din judeţele Alba, Mureş şi Timiş, în localităţile în care funcţionează Centrele educaţionale prin crearea de reţele comunitare care să se implice, pe de o parte, în creşterea şanselor de incluziune socială a familiilor şi depăşirea situaţiilor de vulnerabilitate şi, pe de altă parte, în coagularea factorilor decizionali interesaţi la nivel de comunitate pentru implicarea şi dezvoltarea de proiecte care să vină în sprijinul elevilor, familiilor în dificultate şi comunităţii.
Fii primul care comentează