A fost lansat proiectul „Astăzi Elev, mâine Masterchef”, la Colegiul Economic din Alba Iulia. Se promovează talentul, profesionalismul și performața viitorilor bucătari

bucatari martieni 03Lansarea proiectului „Astăzi ELEV, mâine MASTERCHEF” al echipei de liceeni „Bucătarii Marțieni”, a avut loc luni, 27 aprilie, la Centrul de Documentare și Informare al Colegiului ”Dionisie Pop Marțian” din Alba Iulia. Proiectul urmărește promovarea talentului, a profesionalismului și performanței viitorilor bucătari în comunitatea locală, pentru a fi încurajați să continue și să se perfecționeze. Proiectul poate constitui pentru elevii implicați o rampă de lansare într-o carieră din domeniul alimentației publice, completând cu succes seria experiețelor obținute prin participarea la Târgurile Firmelor de Exercițiu. Proiectul este finanţat de Fundaţia Comunitară Alba prin Programul YouthBank cu suma de 3.154 de lei. Programul este coordonat la nivel naţional de Asociaţia pentru Relaţii Comunitare în parteneriat cu BRD – Groupe Société Générale și are ca principali parteneri locali Municipiul Alba Iulia, Dacia Market și Giro. Activitățile YouthBank România sunt incluse în “YouthBank Academy: Soluții durabile pentru implicarea tinerilor în viața comunității” – proiect finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România”. Echipa „Bucătarii Marțieni”, este formată din șase liceeni de la Colegiul Economic „Dionisie Pop Marţian”, iar organizația gazdă care sprijină derularea proiectului este Asociaţia Absolvenţilor Universităţii „1 Decembrie 1918” Alba Iulia. Proiectul ”Astăzi ELEV, mâine MASTERCHEF” constă în desfășurarea unui concurs culinar cu specific tradițional românesc, intitulat ”Lingura de aur” și organizat pentru elevii Colegiului Economic ”Dionisie Pop Marțian” din Alba Iulia. După o selecție riguroasă a rețetelor înscrise în concurs, opt echipe finaliste vor trebui să pregătească două preparate în baza de practică a colegiului albaiulian. Va urma prezentarea lor, degustarea și premierea celei mai bune echipe. Echipele câștigătoare vor fi recompensate cu premii constând în ustensile de bucătărie profesionale, diplome și trofee. La festivitate vor fi invitați șefii de restaurante din municipiu și jurnaliști, care vor avea ocazia să deguste preparatele și să asiste la prezentări. Pentru diseminarea ”rezultatelor gustoase”, echipa câștigătoare, împreună cu echipa de proiect, va organiza de Zilele Municipiului o degustare în aer liber a unuia din preparatele premiate, un număr de 300 de porții bucatari martieni 14urmând să fie pregătite pentru albaiulieni și turiști. O activitate importantă a proiectului constă în realizarea unei broșuri cu preparatele pregătite de cele opt echipe finaliste, pentru a promova bucătăria românească tradițională, broșură care va fi pusă în vânzare în luna mai. Beneficiarii indirecți ai proiectului sunt membrii comunității locale, prin promovarea bucătăriei românești, prin încurajarea cunoașterii gusturilor de altădată, a condimentelor și rețetelor moștenite de la bunici și părinți. De asemenea, se dorește sensibilizarea comunității locale cu privire la învățământul profesional și tehnic și atragerea de partea școlii a cât mai multe instituții de alimentație publică și producători locali din domeniul industriei alimentare care să ofere sprijin în activitatea de practică de specialitate. Schimbarea mentalității tinerilor cu privire la mâncarea sănătoasă, gătită în casă, este unul din dezideratele urmărite prin acest proiect. Puși în situația de a alege între un preparat tradițional și unul de tip fast food tinerii sunt mult mai tentați de acestea din urmă dat fiind faptul că sunt mult mai populare și mai cool. Prin acest proiect, echipele de bucătari, ajutori de bucătari, precum și chelneri (24 de persoane) vor avea șanse mai mari pentru a se integra pe piața muncii. Proiectul are scopul de a promova învățământul profesional în rândul elevilor de gimnaziu care își doresc să se pregătească pentru o carieră în acest domeniu. În plus, cetățenii municipiului (aproximativ 300 de persoane) vor avea ocazia să guste preparate tradiționale, iar restaurantele locale vor avea o resursă de informare pentru diversificarea listelor de meniuri, astfel încât să contribuie la crearea unui brand al orașului și din punct de vedere culinar.

Despre Redacția ProAlba 38448 Articles
Contact: office@proalba.ro | 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*