Sportul, religia fizicului!

„De mâine, mă apuc de sport”! Vă sună familiar acest angajament? Nu o dată ne-am promis, nouă înşine, mânaţi de un disconfort fizic, de cele câteva kilograme în plus, că vom schimba ceva în atitudinea noastră şi ne vom apuca de alergat sau poate vom merge la sală, acolo unde prieteni de-ai noştri se duc de ceva vreme şi parcă le invidiem buna dispoziţie şi forma atletică tot mai vizibilă. Ne dorim şi noi să avem un corp de invidiat, dar ritmul vieţii cotidiene, plăcerile gastronomice, comoditatea şi lipsa de voinţă ne înfrânează pasul de la dorinţă la putinţă. Uităm, de fapt, că sportul nu doar ne ajută să arătăm mai bine, ci ne face să ne simţim mai bine, mai sănătoşi. Sportul creează celule noi într-o zonă vitală a memoriei. Concluzia le aparţine unor cercetători de la Universitatea Columbia care au măsurat volumul sângelui din creierul unor adulţi care au mers la sala de fitness de 4 ori pe săptămână, timp de 4 luni. Stresul, oboseala şi lipsa de mişcare favorizează apariţia disfuncţiilor în organism. Stilul de viaţă sedentar, modul de hrană şi alimentaţia bogată în grăsimi generează inevitabil apariţia bolilor cardiovasculare. Un prieten cardiolog mi-a spus că principala cauză de deces o reprezintă bolile de inimă. Chiar şi atunci când pacientul suferă de o altă afecţiune care impune o intervenţie chirurgicală majoră. Căci inimă te face sau nu un candidat pentru acea intervenţie. Mişcarea nu trebuie să însemne sport de performanţă. Alergatul cu prietenii sau simpla joacă în aer liber cu copilul tău sunt de ajuns pentru a-ţi întări imunitatea şi a preveni starea de obezitate ori alte îmbolnăviri. Mergi cât mai des pe jos, în pas vioi, şi mişcă-ţi ritmic braţele. Caraghioasă, copilărească şi aparent banală, această mişcare a braţelor sincronizează activităţile celor două emisfere cerebrale, inducând creierului o stare de relaxare.

Îţi place muzica? Dansează! Dansul este o formă de activitate aerobică dinamică.  Dansul necesită totul, de la coordonare şi organizare, la planificare şi judecată. Dansul solicită poziţionarea simultană şi în sincron a diferitelor părţi ale corpului şi antrenează toate grupele de muşchi. Atunci când frigul şi melancolia sezonieră te ţin mai degrabă în casă, dă drumul la radio şi mişcă-te în ritm de dans după placul inimii!

Fă sport cu greutăţi! Universitatea din Michigan a demonstrat că bărbaţii care fac antrenament de forţă în mod regulat şi-au scăzut cu 8 puncte presiunea arterială. Suficient pentru a reduce cu 40% riscul de atac cerebral şi cu 15% pe cel de infarct. Mişcarea este esenţială pentru buna funcţionare a creierului şi a corpului tău. Mişcă-te, dansează, fă exerciţii de aerobic, joacă fotbal sau tenis, înoată, mergi cu bicicleta ori pe role sau încearcă un sport nou. Mergi în oricare dintre sălile de sport sau de fitness din oraş!  Nu este decât în beneficiul tău şi te duce tot mai aproape de ceea ce îţi doreşti: un corp în formă, o minte veselă şi o sănătate de invidiat.
Nu mai amâna! Schimbă-ţi stilul de viaţă! De-acum! Reformulează afirmaţia de la începutul articolului. Nu de mâine. „De azi, mă apuc de sport”!

Geanina Nebunu

Despre Redacția ProAlba 32124 Articles
Contact: office@proalba.ro | 0740.430.128

3 Comments

    • Am vazut expresia candva pe peretele unei sali de fitness din TM si m-a fascinat ca motto! Imi asum greseala, in era tehnologiei, afoana de mine putea sa dea un google search, insa nicio clipa nu m-am gandit ca citatul are autor cunoscut si un verb,iar formula corecta este “Sportul este religia fizicului’! Mii de scuze: “Nimeni nu se naşte învăţat, la fel şi eu, tot ce ştiu ştiu de la mine”- Ovidiu Kerekes!!!!

  1. *deci esti geniala,m-ai impresionat pana la lacrimi,doar pana la ele,sti doar ca baietii nu plang degeaba :)Mi-a placut pe bune raspunsul,mai ales ca e cat un sfert din articolul tau :))

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*