AIRSALM . Pasaport mortuar pentru repatriere decedati

Orice persoană fizică ce trebuie să treacă dintr-o țară în alta are nevoie de un pașaport sau de un document de identitate prin care să se legitimeze în fața autorităților statelor prin care trec. In cazul in care o persoana nu mai este printre noi acest document se numeste Pasaport Mortuar.

În acest articol am să încerc să explic care este semnificația pașaportului mortuar, cum se eliberează acesta și de către cine. Cui îi folosește cred că ați înțeles, dar voi explica oricum.

Orice persoană fizică ce iși pierde viața într-o altă țară, străină față de țara în care va avea loc înmormântarea, pentru a fi transportată spre locul înmormântării are nevoie de un document care se numește pașaport mortuar. Acesta este documentul prin care o persoană decedată poate fi repatriată, transportată în tara de origine, și care trebuie să însoțească sicriul pe durata transportului.

În funcție de legislația țării care aderă sau nu  la Convenția de la Berlin, pașaportul mortuar poate fi eliberat de către primăriile locale pe raza cărora a avut loc decesul sau, după caz, se eliberează de oficiile consulare ale țării al carui cetățean este persoana decedată. Acesta este ultimul document dintr-o serie de documente necesare serviciului de repatriere, care se eliberează unei persoane decedate în străinătate.

Pașaportul mortuar, alături de alte documente eliberate de biroul de stare civilă și de cel de poliție mortuară, al autorităților din tara unde a acut loc decesul face așadar parte dintr-o serie de documente care vor însoți sicriul cu persoana decedată pe toată durata transportului până acasă, in Romania unde va fi înmormântat.

În momentul sosirii in localitatea unde a va avea loc serviciul de înmormântare,  pașaportul mortuar și celelalte documente privind serviciul de repatriere se va preda autorităților din România. În schimbul acestuia si al celorlalte documente necesare prin care a fost posibilă organizarea serviciului de repatriere, autoritățile din România vor elibera certificatul de deces românesc. Mai precis documentele  se vor preda biroului de stare civila al primăriei pe raza căruia va avea loc serviciul de înmormântare .

În cazul în care familia a ales serviciul de incinerare a persoanei decedate pe teritoriul statului unde a avut loc decesul, pentru transportul urnei cu cenușă din străinătate în România NU mai este necesară întocmirea pașaportului mortuar.

Dacă citești aceste informații, probabil că te confrunți cu problema unui deces în străinătate. Nu ezita să ne suni și să ne pui întrebări. Discuția cu noi este gratuită și îți vom acorda timpul de care ai nevoie pentru a răspunde la orice întrebare a ta.

Nu este simplu să discutăm într-un singur articol de toate particularitățile care caracterizează fiecare deces în parte sau de toate elementele neprevăzute care pot interveni la fiecare deces. Pentru orice altă nelămurire, vă stăm la dispoziție. Experiența noastră confirmă faptul că reușim să mulțumim pe oricine și că reușim să dăm o mână de ajutor atunci când, din cauza durerii, oamenii devin mai puțin practici.

Orice informatii ai nevoie te poti baza pe noi. Vom avea grija ca totul să se termine cu bine. Ne asumăm responsabilitatea pentru ceea ce spunem și ducem întodeauna la bun sfârșit promisiunile făcute familiei.

Cu deosebita stima

Emil Bran

Consilier Repatrieri Airsalm
Tel RO (0040) 0760 715 509
Tel. IT  0039.389.162.5052
Email: airsalm@airsalm.ro 
Website: www.airsalm.ro
Facebook : Airsalm

 

 

Despre Redacția ProAlba 37269 Articles
Contact: office@proalba.ro | 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*