Un „fluture” a bătut din aripi în China. De Adrian Oprea

Un fluture a bătut din aripi în China și o tornadă a apărut în lumea întreagă.

Cam așa a apărut criza economică coronavirus. Da, realitatea este că suntem într-o criză economică acută. Care este doar la început și efectele sunt puternice: oamenii stau acasă (este frumos în primele zile, dar luna viitoare poate că nu mai intra salariul …), multe firme s-au oprit sau au redus activitatea (în special cele din industria auto), circulația este limitată etc.

Acesta este realitatea în care trăim. Nu are rost să o negăm sau să ne lamentăm. Pur și simplu trebuie să așteptăm să treacă; și să nu lăsăm creierul să lâncezească (un proverb englez spune ca „O minte neocupată este terenul de joacă al dracului” – ‘An Idle Mind Is the Devil’s Playground’). Pentru că, cu siguranță, se va termina la un moment dat.

Întrebarea la care trebuie să ne gândim este „Ce vom face când se termină această criză?”.

Pe lângă efectele negative, criza coronavirus aduce oportunități extraordinare pentru antreprenori. Principala oportunitate este că lumea va încerca să reducă dependența economică față de China. Aceasta înseamnă că va fi o cerere imensă de componente și piese în fiecare domeniu (de la tacâmuri, mobilier HORECA și până la industria auto sau aviație), trebuie doar să existe producătorii care să poată absorbi această cerere. În plus, guvernul pune la dispoziție fonduri (credite cu dobândă subvenționată, ajutoare de stat – și pentru start-up, fonduri europene, etc) pentru dezvoltare și investiții.

Vedeți, există oportunitatea, există sursele de finanțare, lipsește doar antreprenorul care să știe să folosească aceste avantaje. Acum este momentul să te gândești la ceea ce vrei să faci, să faci un plan pe hârtie, și să-ți stabilești acțiunile cu care vrei să mergi mai departe.

Și … mai este un avantaj implicit al acestei situații: lumea este acasă sau cu un regim de lucru redus și încărcarea lor este mai mică. Așadar este mai ușor să discuți cu potențialii parteneri de afaceri/cumpărători despre nevoile și cerințele pe care le au și cum poți să asiguri aceste cerințe.  În acest mod ar trebui să fie planul tău:

  • Te gândești la produsul pe care vrei să-l oferi;
  • Discuți cu potențialii cumpărători. Ascultă-i și vezi ce vor;
  • Ajustezi/schimbi produsul în funcție de nevoile cumpărătorilor;
  • Faci un plan pe hârtie (vei pierde multe lucruri dacă nu-l pui pe hârtie) ca să vezi de ce ai nevoie pentru a satisface nevoia clientului (resurse umane, materiale);
  • Cauți surse de finanțare (credite, parteneri, etc);
  • Faci tot ce se poate în condițiile actuale (planul și analiza planului, documentația de credit, comenzi pentru mașini, materiale, etc.) astfel încât la finalizarea crizei să poți începe în forță.

Folosește la maxim această perioadă de liniște. Nu risipi acest timp și pregătește-te pentru în forță a activității. Vor fi mulți care nu vor face nimic în această perioadă și se vor bucura de ajutoarele pe care le primesc, iar la finalul crizei vor fi disperați și nu știu pe ce să pună mâna. Sunt sigur că tu vei fi pregătit să începi în forță la finalul crizei.

„După fiecare furtună răsare soarele”

Adrian Oprea, manager AVO Lean Consulting (detalii aici)

 

 

Redacția ProAlba
Despre Redacția ProAlba 21089 Articles
E-mail: office@proalba.ro Telefon: 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*