Succes major al eurodeputatului Victor Negrescu: prin raportul său se garantează accesul la educație digitală pentru toți elevii și studenții din România

Europarlamentarului Victor Negrescu vine în sprijinul elevilor și studenților din județul Alba. Prin raportul său în Parlamentul European, aprobat cu o largă majoritate, se solicită statelor membre să depună măsuri urgente și concrete pentru a se asigura că toți elevii și studenții au acces la educație, inclusiv prin mijloace digitale, în contextul noului val al pandemiei. Documentul oferă soluții concrete de finanțare din bani europeni.

În prezentarea raportului din plenul legislativului european, europarlamentarul român a subliniat că lipsa accesului la educație în timpul pandemiei a condus la creșterea riscului de abandon școlar, menționând exemplul României când aproape 1 milion de copii nu au mai avut acces la educație. Documentul oferă o perspectivă integrată privind digitalizarea educației și soluții concrete ce pot fi aplicate la nivel european, inclusiv în zonele cu conectivitate redusă.

Mii de elevi și cursanți din județul Alba vor putea beneficia de prevederile sale în contextul în care acesta vizează creșterea alocărilor financiare pentru educaţie în programele europene, în mod special pentru educaţia digitală. În județul Alba, la debutul pandemiei, peste 3.000 de elevi nu au putut desfășura deloc școala online din cauza lipsei infrastructurii digitale. La peste un an de la debutul pandemiei peste 500 de elevi, atât din mediul rural, cât și din mediul urban, nu dețin deloc echipamente electronice pentru desfășurarea cursurilor. Totodată, alte câteva mii de școlari au acces doar la telefonul mobil și participă la orele online în condiții dificile iar în unele sate din Munții Apuseni, nu se pot desfășura cursuri online din cauza lipsei accesului la internet, astfel fiind afectați sute de elevi.

În acest sens, eurodeputatul Victor Negrescu s-a implicat convingând operatorii de telecomunicații să instaleze soluții de conectare de Internet în mai multe zone din Munții Apuseni. Pe lângă acest lucru, a creat prima tabletă educațională românească și a distribuit mii de tablete în toată țara, începând acțiunea sa socială chiar în județul Alba. Nu în ultimul rând, a creat la începutul pandemiei un canal video cu resurse educaționale create și selectate de profesori din toată țara.

“Accesul la educație, inclusiv prin mijloace digitale, este un drept! Pandemia a făcut, din păcate, ca milioane de cursanți din întreaga lume să treacă aproape instantaneu la o formă de educație online fără să fim pregătiți pentru acest lucru.  Avem nevoie de o infrastructură digitală de calitate, de metode și resurse adecvate, de pregătirea profesorilor și de investiții concrete în formarea continuă. În anumite state europene, cum este cazul în țara mea, România, aproape 1 milion de copii nu au mai avut acces la educație și, din păcate, la peste un an de la începerea pandemiei, în continuare autoritățile nu au niciun fel de soluție. Educația digitală nu înseamnă să dai unui cursant o tabletă, înseamnă instrumente adecvate și o programă adaptată procesului educațional. Educația online nu înlocuiește profesorii, dar instrumentele digitale, folosite corect, îi pot ajuta în procesul de predare. Este nevoie de măsuri adaptate care să țină cont de profilul cursantului și actul educațional. Anumite măsuri pentru învățământul tehnic și altele pentru învățământul special, unele pentru educația continuă și măsuri specifice pentru educația preșcolară. Am dezvoltat în ultimul an soluții pentru accesibilizarea educației digitale, am discutat cu profesori, părinți și cursanți, am interacționat cu autorități locale, parteneri sociali și ONG-uri din toată Europa și vă pot spune că situația este foarte gravă. Pentru reușita digitalizării educației este nevoie ca toți acești actori să devină co-creatori ai transformării educației. De îndată ce un copil nu s-a mai putut conecta, acesta devine o victimă sigură a abandonului școlar. Un tânăr rupt de școală nu mai are alternative. Realitatea este că, din păcate, nu suntem pregătiți pentru un nou val al pandemiei ce ar putea închide din nou complet instituțiile de învățământ”, a declarat eurodeputatul român, Victor Negrescu.

Raportul aprobat de Parlamentul European, cu 639 de voturi pentru, solicită din partea statelor membre implementarea rapidă a Planului European de Acțiune pentru Educația Digitală și alocarea de fonduri suplimentare pentru educație. De altfel, în documentul de lucru al raportului, aprobat în august 2020, a fost pentru prima dată menționată oficial nevoia de a aloca minim 10% pentru educație din Planurile Naționale de Redresare și Reziliență, recomandare inclusă, la inițiativa eurodeputatului Victor Negrescu, în poziția oficială a Parlamentului European. Tot în acest sens, statele membre sunt obligate să aloce minim 20% din planuri pentru transformarea digitală. Reamintim faptul că, în Comisia pentru Educație și Cultură, raportul nu a avut niciun vot împotrivă.

În final, europarlamentarul a explicat că nicio strategie privind digitalizarea educației nu se poate face fără oameni, invitând autoritățile să îi implice pe toți cei care doresc, pentru a putea construi o politică europeană în materie de educație digitală. Raportul complet aprobat în plenul Parlamentului European este disponibil aici: https://bit.ly/3lPTWcU.

Redacția ProAlba
Despre Redacția ProAlba 24664 Articles
Contact: office@proalba.ro | 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*