Scrisoare deschisă: Părinții copiilor de la Grădinița 12 din Alba Iulia sunt revoltați după ce directoarea Veronica Suciu a fost schimbată

Citește și Conducerea Inspectoratului Școlar Județean Alba a schimbat mai mulți inspectori și directori de școli. Vezi lista cu modificările în funcții

gradinita 12„Prin intermediul presei dorim să ne exprimăm opinia nefavorabilă privind numirea pe criterii politice a directorilor de unități de învățământ școlar și preșcolar, în conditiile în care, atunci când am încercat să ne prezentăm opinia (’’de alegători’’), în fața d-lui Inspector Școlar General Sandea Dorin, nu am fost luați în seamă. Este cunoscut opiniei publice poziția d-lui Ministru Remus Pricopie care declara în vara anului trecut: „Funcțiile de conducere în sistemul de învățământ trebuie ocupate potrivit legii şi nu pe criterii politice”. Ne este greu să înțelegem pe ce criterii s-a realizat această schimbare/ delegare. Nu dorim să fim înțeleși greșit, însă schimbarea unui director de unitate de învățâmânt preșcolar cu un alt director, ne determină să ne ridicăm o serie de semne de întrebare.

În acest context suntem extrem de revoltați de faptul că nu există o normalitate în sistemul de educație românesc, sau când există aceasta trebuie schimbată și uneori distrusă. Stimată d-nă Director Nae Ana vă implorăm NU DISTRUGEȚI normalitatea care există în Grădinița cu Program Prelungit nr. 12 din Alba Iulia. O echipă coordonată de domnișoara Suciu Veronica a reușit să creeze această normalitate prin dăruire, muncă, pasiune, devotament, trudă în aproape 17 ani.

Părinții vor să aibă certitudinea că va continua Programul Step by Step la Grădinița cu Program Prelungit nr. 12 din Alba Iulia așa cum era asumat în contract.

Pentru a sublinia importanța și recunoașterea programului Step by Step la nivel national am extras câteva fragmente din interviul d-nei Cristiana Boca -specialist în educație, și care a fost publicat de dl. Mircea VASILESCU în ziarul Dilema Veche (i.e. varianta on-line, august 2014).

’’A lucrat cîţiva ani la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, apoi a promovat sistemul alternativ Step by Step, iniţiat în 1994.Cristiana Boca este specialistă în educaţie şi, acum, conduce o grădiniţă şi o şcoală Step by Step. Am invitat-o la o discuţie despre calitatea educaţiei.

Cum a început Step by Step?

Am debutat în 1994, la iniţiativa Fundaţiei pentru o Societate Deschisă, ca program regional, în 9 grădiniţe cu cîte două grupe. Din 1995, Step by Step a fost recunoscut ca alternativă educaţională şi extins la învăţămîntul primar. Sîntem alternativa cea mai numeroasă – în acest an şcolar, sîntem reprezentaţi în 40 de judeţe, cu 600 de grădiniţe şi 600 de clase la învăţămîntul primar, peste 30.000 de copii. De anul trecut, există şi şcoala Step by Step cu program gimnazial.

În ce constă această alternativă?

A apărut din dorinţa de a aduce ceva nou, în contextul pluralismului educaţional din anii ’90, cînd se căutau lucruri noi, care să schimbe uniformizarea, să aducă în centru copilul. Step by Step şi-a lăsat amprenta asupra schimbărilor care au avut loc în învăţămînt, în aceşti 20 de ani… Step by Step a influenţat şi modificarea curriculei la nivel preşcolar. Din 2008, avem un nou curriculum, în care se regăsesc şi unele elemente Step by Step. De exemplu, organizarea clasei pe centre de activitate: spaţiul este compartimentat pe aceste centre, nu avem băncile tradiţionale, nu stăm spate în spate; avem grupuri de elevi care învaţă şi o aranjare care permite inter şi transdisciplinaritatea, avem un spaţiu comun în care stăm de vorbă şi ne ascultăm unii pe ceilalţi – e ceea ce numim „întîlnirea de dimineaţă“, primul moment de grup mare care are drept scop consolidarea comunităţii de învăţare în cadrul clasei. Acesta este un element pe care îl regăsim şi în învăţămîntul de stat preşcolar, iar de la introducerea clasei pregătitoare îl întîlnim şi în ciclul primar. În fiecare dimineaţă, copiii se salută şi îşi încep ziua ochi în ochi, umăr la umăr, pentru că sînt parteneri de învăţare.

Ce schimbă toate acestea în procesul de învăţare?

Schimbă atmosfera din clasă. Ai mai multă încredere în tine, iar odată cu informaţiile şi cunoştinţele transmise, îţi dezvolţi anumite abilităţi care vor fi utile toată viaţa: a comunica, a lucra în echipă sau în pereche, a negocia cu celălalt, a face anumite alegeri. Sînt abilităţi de viaţă de care copiii noştri vor avea foarte multă nevoie într-o lume care se construieşte acum şi pe care adesea nu prea ştim cum s-o definim. Noi îi pregătim formîndu-le aceste abilităţi. Poţi învăţa nu numai de la învăţătorul tău – el nu este deţinătorul adevărului –, ci în grupuri, unde cei doi învăţători învaţă alături de copii.

… Un om care nu ştie să lucreze în echipă, în lumea de azi, este un perdant pentru că nimeni nu mai lucrează individual. În cadrul echipei, fiecare trebuie să contribuie cu potenţialul pe care îl are. Step by Step încearcă să facă legătura de la potenţialul propriu la performanţă, dar într-un ritm şi într-un stil adaptate nevoilor copilului. Asta este foarte important…

Ce s-a schimbat, în 20 de ani, în sistemul Step by Step?

… Acum vorbim doar de o susţinere tehnică a Centrului Step by Step, în colaborare cu Inspectoratele Școlare, comunităţile sînt de fapt cele care susţin alternativa. Oamenii au vrut foarte mult să aibă şi să extindă Step by Step…’’

Este cunoscut faptul că Grădinița cu Program Prelungit nr. 12 din Alba Iulia reprezintă un model pentru majoritatea unităților din Municipiul Alba Iulia și din Județul Alba. Această unitate de învăţământ are o vechime de aproximativ 40 de ani, cu un număr de 23 cadre didactice titulare, calificate. În consecință, d-nă Director Nae Ana, aveți obligația morală de a continua proiectele aflate în derulare din cadrul GPP nr. 12 din Alba Iulia și să susțineți ’’valoarea adăugată’’.

Totodată, stimată d-nă Director Nae Ana, părinții vă solicită, elaborarea unui plan managerial cu obiective clare și fezabile pănă la data de 1 septembrie 2014, respectiv, să programați o întâlnire în prima săptămână din luna septembrie 2014, între conducere și părinti. Vă mulțumim.

Cu stimă,

Părinții copiilor

Grădiniței cu Program Prelungit nr. 12 din Alba Iulia

14/08/2014.”

Redacția ProAlba
Despre Redacția ProAlba 18840 Articles
E-mail: office@proalba.ro Telefon: 0740.430.128

5 Comments

  1. Ce mintiti ca parintii au facut articolul!? Pnl-istii si PDL-istii lau scris! Directoarea a fost PNL! CE TOT MINTITI LUMEA CU ARTICOLE DE DOI BANI!!!!

  2. Din cate am inteles eu, doamna directoare trebuia doar sa se hotarasca daca renunta la functia din alta gradinita ( privata), pentru a nu intra in incompatibilitate cu functia din aceasta gradinita de stat. Dar ea doreste sa fie mai presus decat legea si vrea sa renunte la niciuna. E chiar pacat pt ca eu cred ca trebuia sa renunte la privat si sa ramana aici, unde facea treaba buna

  3. Problema este in fond daca lasa sau nu noua directoare ,, robinetul” deschis pentru scurgerea banilor negri la PNL .Corect ar trebui desfiintata step by step cloaca nu nuanta penala.

  4. Directoarea a fost PNL!la fel si sora ei inspectoare la prescolari-au fost numite in functii politic,corect este faptul ca Gradinita nr 12 din Alba Iulia reprezintă un model pentru majoritatea unităților din Municipiul Alba Iulia și din Județul Alba – datorita colectivului de aici s-a pus o temelie puternica de la deschidere ei – 01.04.1977. toate directoarele care au fost la aceasta gradinita au fost numite politic,sper ca noua directoare sa se integreze in colectivul acestei gradinite,un colectiv f.f bun,unit,…etc……

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*