S-a încheiat proiectul „Şomer ANtreprenor? Se poAte! – ŞANSA” , un proiect de succes al AJOFM Alba

ajofmAgenția de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM) Alba  a organizat, în perioada 28-30 mai, la Sovata, Conferința de închidere a proiectului „Şomer ANtreprenor? Se poAte! – ŞANSA. Servicii publice pentru ocuparea şi inovarea forţei de muncă, consultanţă şi sprijin pentru SPO din Regiunile Centru si Vest. Demersul AJOFM Alba a fost  pus în practică în parteneriat cu cinci organizații publice și private: SC Tobimar Construct S.R.L. Alba Iulia, AJOFM Caraș-Severin, OMNIACOM – Consorzio Europeo per la Formazione Integrate- Italia, I.F.O.A.- Instituto Formazione Operatori Aziendali – Italia și Obiettivo Lavoro Spa-Italia.

La evenimentul de la Sovata au participatsalariați din structurile Serviciului Public de Ocupare(SPO) din cele două regiuni,  experți și reprezentanți ai partenerilor implicați în proiect. Experții proiectului au prezentat participanților rezultatele atinse, în urma implementării proiectului în regiunile de dezvoltare Centru și Vest, în perioada iunie  2011-mai 2014. Una dintre sesiunile evenimentului a fost destinată schimbului de opinii, propunerilor și punctelor de vedere ale salariaților structurilor Serviciului Public de Ocupare din cele două regiuni.

Rezultate atinse în urma implementării proiectului

Una dintre activitățile proiectului AJOFM Alba s-a concretizat în elaborarea unui Document cadru cu propuneri de îmbunătățire și diversificare servicii antreprenoriat și consiliere profesională cu particularitati economice, geografice, sociale, care a fost aplicat în  10 Agenții Județene de Ocupare a Forței de Muncă din cele două regiuni. Un alt rezultat al proiectului îl reprezintă setul de instrumente și tehnici inovatoare de evaluare a serviciilor mai sus amintite, precum și un sistem de raportare și evaluare corelat cu baza EUROSTAT. Experții proiectului au realizat și un set de instrumente inovatoare care contribuie la consolidarea capacității de prognoză și planificare a serviciilor de antreprenoriat din cele două regiuni. Tot prin proiect au fost elaborate  un model inovator de evaluare a competențelor pentru antreprenori, dar și module pentru asistare de demarare activitate antreprenoriat, respectiv mentorat pentru noi antreprenori. O componentă importantă a proiectului au reprezentat-o acțiunile transnaționale, denumite internship, ce au avut ca scop îmbunătățirea competențelor sociale și profesionale ale salariaților din structurile Serviciului Public de Ocupare din cele două regiuni care furnizează servicii de antreprenoriat și consiliere profesională. Vorbim de acțiuni practice  organizate în Italia cu implicarea partenerilor transnaționali. Prin proiect au fost organizate și seminarii interregionale, mese rotunde, dar și o campanie de informare și publicitate pentru popularizarea serviciilor și activităților Serviciului Public de Ocupare.

Sustenabilitatea proiectului

Partenerii implicați în implementarea proiectului vor asigura, în baza unui plan de întreținere și replicare a rezultatelor atinse,  și sustenabilitatea demersului. Astfel, instrumentele şi tehnicile de informare şi consiliere profesională şi privind dezvoltarea spiritului antreprenorial, elaborate şi pilotate în cadrul proiectului,  vor fi implementate în continuare de către personalul SPO în activitatea curentă şi după finalizarea finanţării. Având în vedere faptul că, simultan cu elaborarea pachetului de măsuri active integrate personalul SPO din cele două regiuni a fost instruit prin activităţi punctuale, rezultatele obţinute vor avea un caracter durabil.

Grupul țintă al proiectului a  fost format din structurile SPO din regiunile Centru și Vest și salariații acestora,  în total 250 de angajați. Proiectul AJOFM Alba contribuie la creșterea capacității structurilor Serviciului Public de Ocupare(SPO) din regiunile Centru și Vest în furnizarea unor servicii de ocupare a forței de muncă de calitate, care să le apropie de instituțiile de profil din Uniunea Europeană.Pe parcursul implementării proiectului s-a urmărit orientarea somerilor spre o modalitate mai provocatoare de abordare a muncii: antreprenoriatul. Demersul  a fost  co-finanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 „Investeşte în oameni!”, Domeniul major de intervenţie 4.1„Intarirea capacitatii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare“.

Redacția ProAlba
Despre Redacția ProAlba 17250 Articles
E-mail: office@proalba.ro Telefon: 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*