PNL Cugir va demara o acțiune de strângere de semnături pentru susţinerea conectivităţii Cugirului la autostrada A1

petitiePNL filiala Cugir se pregăteşte să demareze o acţiune de strângere de semnături pentru susţinerea conectivităţii Cugirului la A1, Orăştie- Sibiu. Concomitent, vor continua demersurile administrative prin înaintarea unei petiţii preşedintelui României, Klaus Iohannis prin care îi cerem sprijin în acest sens, oferindu-i justificările pentru care Cugirul ar trebui să aibă acces la autostradă. Aceste demersuri vin ca urmare a eşuării tuturor solicitărilor adresate Guvernelor care s-au succedat din 2012 şi până în prezent. În ciuda promisiunilor făcute de ultimii şase miniştrii, Anca Boagiu, Ovidiu Silaghi, Ramona Mănescu, Dan Şova, Ioan Rus, Iulian Matache, Cugirul riscă să rămână în izolarea în care a fost aruncat în urmă cu trei ani, întrucât avem informaţii că nu au fost alocate sumele de bani necesare creării unei căi de acces în apropierea intersecţiei dintre DJ 704 şi DN 7.

Nu putem sta cu mâinii în sân şi să aşteptăm ca cineva să înţeleagă că o asemenea investiţie se justifică. Experienţa ne determină să credem că este nevoie de acţiuni ferme şi imediate, altfel vom fi ignoraţi aşa cum am fost atunci când nodul rutier a dispărut din proiectul iniţial, sau aşa cum suntem acum, când directorul general al CNADNR, Narcis Neaga ne spune că investiţia “nu se justifică”

În continuare, îl întrebăm public pe reprezentantul CNADR cum justifică faptul că Sebeşul, un oraş cu o populaţie similară, beneficiază nu de o ieşire, ci de trei noduri rutiere. Am vrea să aflăm şi cât de justificate sunt nodurilor rutiere de la Cunţa şi Sălişte, aflate la o distanţă de 29 km. Iar dacă CNADR este incapabil să găsească motive pentru conectarea Cugirului, am dori să ne dea măcar o singură explicaţie logică pentru ieşirea dintre Cugir şi Orăştie. În loc să creeze doi poli economici, poziţionarea nodului rutier între cele două localităţi aduce dezavantaje amândoura, întrucât în zonă nu există infrastructura necesară pentru o dezvoltare economică (reţele de apă şi canal).

Noi, liberalii credem că există situaţii în care demersurile oficiale trebuie completate de acţiuni ale comunităţii locale. De aceea, dorim să vedem dacă locuitorii din Cugir, care trec zilnic prin intersecţia de la Şibot, pot justifica nevoia unui nod rutier? Oare putea să trimitem un semnal puternic către factorii de decizie, aşa cum am trimis atunci când am strâns semnături pentru menţinerea spitalului? Dacă experienţa ne arată că uneori demersurile oficiale nu sunt luate în seamă, tot experienţa ne demonstrează că voinţa generală a cetăţenilor nu poate fi ignorată. Prin solidaritatea locală a cugirenilor, în urmă cu aproximativ cinci ani, a fost blocată intenţia de închidere a spitalului. Atunci am ştrand 5000 de semnături ce nu au putut fi ignorate.

Suntem convinşi că vom beneficia de susţinerea Preşedintelui Klaus Iohannis, care va înţelege justificările aduse în petiţie, unde am specificat faptul că oraşul Cugir reprezintă unul dintre cei mai importanţi producători din industria de apărare din România. Aici funcţionează două întreprinderi de armament şi muniţie – Uzina Mecanică Cugir şi Fabrica de Arme- cuprinse în planul naţional de mobilizare. Tot în oraşul Cugir se găseşte unul din marii investitori străini, societatea germană Daimler care intenţionează să extindă activitatea Star Transmission pe teritoriul oraşului nostru. Sunt considerente economice şi de securitate care justifică cheltuirea unei sume modeste pentru crearea unei căi de acces în apropierea intersecţiei dintre DJ 704 şi DN 7.

Adrian Teban,

Primarul oraşului Cugir,

Copreşedinte PNL Alba

Redacția ProAlba
Despre Redacția ProAlba 19752 Articles
E-mail: office@proalba.ro Telefon: 0740.430.128

2 Comments

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*