Măsuri stricte luate de Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba

Având în vedere contextul actual al măsurilor impuse la nivel național de prevenire a infectării cu CORONAVIRUS, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba a dispus luarea tuturor măsurilor de igienă strictă, de suspendare a vizitelor în cadrul centrelor, dar și de evitare a deplasărilor, participărilor la evenimente, excursii, etc., în vederea protejării beneficiarilor din centrele de copii și de adulți, dar și din rețeaua de asistenți maternali, precum și în cadrul familiilor de plasament. De asemenea, deplasările pe teren ale angajaților se vor efectua numai dacă sunt situații de urgență. Începând de astăzi, 11 martie a.c., s-a dispus luarea  următoarelor măsuri:

  1. In cadrul centrelor rezidențiale pentru adulți și a celor pentru copii:
    –  este interzis accesul în centre a oricărei persoane străine, cu excepția salariaților, în condițiile în care aceștia nu au fost plecați în străinătate și nu au intrat în contact cu persoane care s-au întors din zonele cu risc de infectare sau aflate în carantină;

– este interzisă participarea la spectacole, evenimente, întâlniri, organizarea de excursii;

– sunt suspendate  învoirile din centre ale beneficiarilor, cu excepția deplasărilor la medic;

– sunt suspendate vizitele aparţinătorilor copiilor, tinerilor şi adulţilor cu şi fără handicap rezidenţi în cadrul centrelor rezidenţiale.

  1. Pentru asistenții maternali și familiile de plasament este interzisă:

– deplasarea în străinătate împreună cu copilul aflat în plasament;

– vizitele la domiciliu sau intrarea în contact cu persoanele care s-au întors din zonele cu risc de infectare sau aflate în carantină;

– participarea la spectacole, evenimente, întâlniri, excursii sau învoiri în familia naturală a beneficiarilor cu excepția deplasărilor la medic;

Managerii de caz din cadrul DGASPC Alba vor informa fiecare familie care are în plasament unul sau mai mulți copii, cu privire la măsurile impuse.

  1. Persoanelor cu dizabilități le recomandăm: să evite deplasarea la sediul DGASPC Alba. Cererea și documentele tipizate pentru încadrare/reîncadrare în grad de handicap se obțin de la primăria de domiciliu sau de pe site-ul instituției: www.protectiasocialaalba.ro. Toate actele necesare pentru încadrare/reîncadrare în grad de handicap se depun la primăriile de domiciliu/reședință, de către persoana solicitantă/reprezentant legal sau de către o altă persoană fizică. Dosarul se transmite la DGASPC Alba de către primăria din localitatea de domiciliu/reședință la care a fost efectuată depunerea acestuia, în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrare.

Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap din cadrul DGASPC Alba verifică şi analizează dosarul persoanei solicitante, şi, în termen de 5 zile lucrătoare, comunică  telefonic persoanei în cauză data planificată la care aceasta urmează a se prezenta în vederea evaluării; în cazul unui dosar incomplet, solicită completarea dosarului cu documentele necesare. În cazul persoanelor nedeplasabile, evaluarea complexă se va efectua la domiciliul/reşedinţa persoanei în cauză, în baza scrisorii medicale şi a anchetei sociale.

S-a primit din partea ANDPDCA, Dispoziția metodologică nr. 6377/ANDPDCA/09.03.2020, emisă în contextul existenței virusului COVID-19, posterul UNICEF, iar din partea Consiliului Județean Alba și Instituției Prefectului – Județul Alba, Hotărârile Comitetului Național pentru Situații de Urgență din cadrul Guvernului României, privind aprobarea unor măsuri suplimentare de combatere a noului Coronavirus, precum și Hotărârea Grupului de suport tehnico – științific din cadrul Departamentului pentru situații de urgență din cadrul MAI, privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României.

Toate acestea conțin dispoziții și măsuri pentru prevenirea infectării cu COVID-19 și au fost aduse la cunoștința întregului personal al DGASPC Alba și sunt afișate pe site-ul instituției:

www.protectiasocialaalba.ro.

De asemenea, accesul în sediul DGASPC Alba se va face doar pe la intrarea A, iar activitatea de audiențe se suspendă. În cazuri excepționale, acestea se acordă telefonic, conform programului obișnuit afișat pe site-ul instituției.

Recomandări:          – rugăm aparținătorii beneficiarilor din sistemul de protecție să nu viziteze în această perioada centrele rezidențiale pentru adulți ori copii sau familiile care au în grija copii cu măsură

de protecție, putând ține legătura cu aceștia prin telefon;

– pentru persoanele cu dizabilități recomandăm evitarea deplasărilor la sediul DGASPC Alba, pe cât posibil și depunerea actelor la primăriile de domiciliu/reședință;

–  pentru orice informație sau sesizare, în vederea evitării deplasărilor inutile, se poate ține legătura cu serviciile DGASPC Alba prin intermediul adreselor de e-mail: dgaspc@protectiasocialaalba.ro;

sec_copii_ab@protectiasocialalba.ro;

sec_adulti_ab@protectiasocialaalba.ro;

telefonic la nr. 0258–818 266; 0358-401538; 0741–818 074; 0755-069 444.

 

Redacția ProAlba
Despre Redacția ProAlba 21743 Articles
E-mail: office@proalba.ro Telefon: 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*