INTERVIU Adrian Oprea, albaiulianul care oferă consultanță profesionistă pentru companii din țară și străinătate, inclusiv din Orientul Mijlociu

Domnule Adrian Oprea, ce ne puteți spune, în linii mari, despre afacerea pe care o conduceti ?

Serviciile pe care AVO Lean Consulting le oferă au ca scop îmbunătățirea performanțelor operaționale ale clienților noștri. Mai exact, ajutăm clienții să producă mai mult, în aceeași unitate de timp, și la un nivel de calitate superior. Deși este adânc înrădăcinat în mintea noastră că „ori produci mult, ori faci de calitate”, cele două concepte, volum mare și calitate, nu se exclud ci, din contră, sunt dependente. Ce rost are să produci mult la un nivel de calitate îndoielnic și să nu cumpere nimeni produsele pe care le faci, orcât de ieftine ar fi. Sau să produci puțin și la un nivel foarte ridicat de calitate, va rezulta un produs foarte scump (comparativ cu produsele similare de pe piață) pe care, iarăși, nu-l va cumpăra nimeni. Așadar, pentru a face față competiției, o firmă trebuie să aibe un volum de producție mare, să fie capabilă să producă mai multe produse și un nivel de calitate ridicat. Pare ciudat dar îmbunătățind nivelul de calitate se pierde mai puțin timp cu reparațiile și/sau rebuturile, ceea ce conduce la creșterea volumului de producție.

Cum ați caracteriza, sintetic, conceptul de „lean management”?

Conceptul nu este tocmai nou; Henry Ford aplică pentru prima dată principiile care aveau să devină conceptul lean (aceste principii sunt descrise în cartea „Today and Tommorow” de Henry Ford, apărută în 1926). După al doilea război mondial, Toyota preia aceste principii, le dezvoltă și le structurează în Toyota Production System, care a fost dezvoltat astfel încât să poată fi aplicat în orice domeniu și astfel a apărut conceptul de Lean Manufacturing și Lean Management. Conceptul Lean este orientat spre client. Scopul este de a-i oferi clientului ceea ce-i trebuie, în cantitatea de care are nevoie, la momentul în care are nevoie și la nivelul de calitate cerut. Perioada de timp de când începe execuția produsului și până la livrarea acestuia, trebuie să fie cât mai scurtă, pentru că astfel banii se vor întoarce mai repede în companie. În plus, această perioadă scurtă de execuție oferă un imens avantaj competitiv: una este ca termenul de livrare să fie de 6 săptămâni de la primirea comenzii și cu totul altceva este ca termenul de livrare să fie la 2 săptămâni de la primirea comenzii. Ce situație credeți că va prefera clientul?

Reducerea acestei perioade de timp se poate face prin reducerea sau eliminarea risipelor din procesul de lucru, risipă care uneori ajunge să reprezinte peste 50% din timp. Și nu prin faptul că omul trebuie să lucreze mai mult.

Am tot discutat despre „client” și aș vrea să specific faptul că există două tipuri de clienți: clientul intern și clientul extern, care cumpără produsul. Ceea ce face un om sau un proces nu are întotdeauna legătură directă cu clientul extern. Rezultatul muncii omului sau a procesului este necesar clientului intern care poate fi un om sau un proces. Și tot așa până se ajunge la ultima operație, care finalizează produsul și-l livrează clientului extern. Pentru a obține o productivitate bună, clientul intern trebuie să fie tratat cu același respect ca și clientul extern ( ceea ce-i trebuie, în cantitatea de care are nevoie, atunci când are nevoie și la nivelul de calitate cerut).

De cele mai multe ori clientul intern este tratat superficial sau ignorat, și atunci apare risipa.

Ce ne puteți spune despre activitatea dumneavoastră, în acest domeniu, atât în țară cât și în străinătate?

În cei 10 ani de activitate am lucrat cu zeci de firme, multinaționale și românești (mai puține), din diverse domenii de activitate, atât din sectorul automotive cât și non-automotive.

Din 2017 am extins activitatea în Orientul Mijlociu, respectiv în Arabia Saudită.

Rezultatele obținute de clienții mei în urma consultanței au depăsit toate așteptările acestora. Acest lucru este posibil pentru că am dezvoltat un sistem de lucru care ne ajută să obținem rezultate repetabile și să garantăm obținerea rezultatelor dorite de client.

Este evident că sistemul de lucru pe care l-am dezvoltat nu acționează ca și o baghetă magică și necesită multă muncă și implicare din partea clientului și a mea. În schimb, rezultatele obținute vor compensa cu mult acest efort.

Clienții mei au înțeles că atunci când ai o problemă care trebuie rezolvată repede și bine, este mai ieftin să apelezi la un specialist decât să încerci nenumărate variante de rezolvare (atunci când construiești o casă nu te apuci să înveți desen tehnic și norme de proiectare, ci apelezi la un arhitect pentru proiect).

Ce trebuie să știe proprietarii de companii care apelează la serviciile oferite de firma dumneavoastră?

Proprietarii/directorii companiilor care apelează la serviciile AVO Lean Consulting ar trebui să știe că vom obține rezultate extraordinare într-un tim scurt (3-4 luni).

Aceste rezultate se vor vedea în creșterea volumului de producție, îmbunătățirea calității (mai puține reparații și rebuturi) și reducerea timpului de livrare a comenzilor către clienți. Toate aceste rezultate vor fi obținute cu aceleași resurse umane și materiale.

Pe lângă aceste rezultate, care se reflectă direct în profitul operațional al firmei, mai sunt și alte câștiguri cum ar fi: îmbunătățirea imaginii firmei, responsabilizarea angajaților și reducerea turnover-ului de personal, ceea ce în condițiile actuale este foarte important.

Un lucru foarte important pe care Proprietarii/directorii companiilor ar trebui să-l mai știe este că rezultatele obținute în primele 3-4 luni nu vor putea fi susținute pe termen lung fără crearea unui sistem de îmbunătățire continuă. Implementarea unui astfel de sistem durează intre 12 și 18 luni; în tot acest timp performanța firmei se va îmbunătăți continuu și se va crea cadrul pentru îmbunătățirile viitoare.

De curând, ați organizat un seminar la Alba Iulia. V-aș întreba cum ați caracteriza această experiență și dacă sunteți decis să mai repetați un astfel de demers…

Da, în luna aprilie am organizat seminarul „Lean for Small Business”, cu scopul de a familiariza patronii firmelor din județul Alba cu tehnicile și metodele Lean, pe care le pot aplica în firmele lor pentru a crește performanța.

A fost o experiență extraordinară și am cunoscut oameni care vor să se dezvolte și, totodată, să-și dezvolte afacerile.

Ma impresionat dorința de a învăța a unei doamne, care a făcut efortul de a veni din Târgu Mureș, pentru seminarul „Lean for Small Business”. Și nu numai atât, doamna a venit împreună cu soțul și copilul (de aproximativ 2 ani), care au așteptat-o 6 ore cât a durat seminarul.

Pentru a doua întrebare, dacă vom repeta acest eveniment, pot să va răspund cu siguranță ca DA. Dorim ca acest eveniment să fie un eveniment anual, reprezentativ pentru Alba Iulia.

Cărui profil de companii se adresează serviciile puse la dispoziție de firm pe care o conduceți?

Serviciile AVO Lean Consulting se adresează firmelor de producție cu peste 30 de angajați, care doresc cu adevărat să se dezvolte.

Este esențial ca firma care apelează la serviciile noastre să fie deschisă către un mod de lucru eficient, iar rezultatele pe care le va obține vor depăși cele mai optimiste așteptări.

Cum pot intra în legătura cu dumneavoastră cei care doresc să apeleze la serviciile pe care le oferiți?

Este foarte simplu și ușor ca cei care doresc mai multe informații să ne contacteze la telefon 0788-786383 sau prin email adrian.oprea@avoleanconsulting.ro.

De asemenea, cei interesați pot accesa și site-ul http://avoleanconsulting.ro/

 

Redacția ProAlba
Despre Redacția ProAlba 15832 Articles
E-mail: office@proalba.ro Telefon: 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*