Inspectoratul Școlar Județean Alba continuă activităţile din cadrul proiectului „De ce, cum şi ce învăţ?”, cu publicarea secţiunilor de concurs în vederea premierii elevilor.

Investeste în oameni!

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013

Axa prioritară 1 „Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”

Domeniul major de intervenţie 1.1 „Educaţia şanselor tale pentru un viitor profesional mai bun”

Titlul proiectului: „De ce, cum şi ce învăţ?”

Cod contract: POSDRU/190/1.1/S/156882

Beneficiar: Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba

 logos proiect isj

proiect ISJ Alba 26Inspectoratul Școlar Județean Alba continuă activităţile din cadrul proiectului strategic POSDRU/190/1.1/S/156882, cu titlul De ce, cum şi ce învăţ?”, proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 -2013, ”Investeşte în oameni!” cu publicarea secţiunilor de concurs în vederea premierii elevilor. Regulamentul concursului poate fi accesat la adresa www.viataeminunata.ro.

Site-ul www.viataeminunata.ro cuprinde toate cele 5 secţiuni de concurs şi criteriile de evaluare a lucrărilor elevilor din clasele III-XII, pentru fiecare secţiune în parte, respectând regulamentul concursului.

Pentru Secţiunea 4 elevii din grupul ţintă al proiectului vor realiza un Produs Soft

Materialele soft trebuie să se înscrie în tematica proiectului. Tipuri de materiale: pagini web, lecţie pe niveluri despre un instrument, după modelul şi dimensiunile celor din proiect, joc educaţional, pagini pentru site-uri, reţele de socializare.

 

Condiţii tehnice:

  • Site-ul are între 6 şi 10 pagini;
  • Paginile unui site trebuie să încapă pe lăţimea ecranului fără a fi necesara derularea stânga-dreapta;
  • Regăsirea elementelor specifice exclusiv unei pagini Web: titlu (Title); fundal (Background); temă (Theme); cadru (Frame); foi de stil cascadă CSS (Cascading Style Sheets); text alternativ (Alternative Text); vizualizarea codului unei pagini Web (HTML Source); componenţe Web (Web Component); alte opţiuni;
  • Comentariile făcute pe marginea imaginilor prezentate se pot reda fie înregistrate audio, fie scrise, ceea ce facilitează accesul la informaţie al persoanelor cu deficienţe de văz, respectiv de auz. În funcţie de necesităţi se pot insera şi imagini în imagini, de exemplu o persoană care foloseşte limbajul semnelor pentru comunicarea cu persoane hipoacuzice.
  • Lecţiile sunt asemănătoare celor de pe site: organizate pe niveluri culturale, interactive. Se vor prezenta în format html, în 5 pagini diferite, câte una pentru fiecare nivel cultural;
  • Joculeţele se vor transmite în format executabil sau java. Se va prezenta codul sursă pentru cel puţin 1/2 din joc.
  • Pentru paginile pe reţele gen facebook se vor urmări postările şi calitatea globală a paginii realizate.

Crearea

În ceea ce priveşte crearea sa, toate aspectele tehnice şi funcţionale ale proiectului vor fi luate în considerare:

  • designul şi funcţionalitatea web site-ului, ori a celorlalte materiale prezentate;
  • utilizarea inovatoare a tehnologiei (inovaţie tehnica) sau folosirea unei tehnologii noi;
  • un echilibru potrivit între diferitele mijloace;
  • consistenţă între soluţiile didactice şi cele tehnologice (uşor de folosit şi navigat)

 

Conţinut/Didactică
Se va urmări dacă:

  • Proiectul soft se integrează în tematica proiectului;
  • Proiectul soft este eficient folosit pentru organizarea, prezentarea şi aprofundarea subiectului
  • Structura şi limbajul sunt potrivite pentru competenţele elevilor;
  • Argumentarea/susţinerea şi impactul produselor este unul ridicat;

Argumentele din pagini, jocuri etc. pot viza diferite arii curriculare (ex. de ce să învăţăm ştiinţele naturii), o anumită disciplină, un capitol, sau chiar o anumită lecţie.

 

Grupul ţintă al proiectului este alcătuit din 15.000 de elevi din învăţământul preuniversitar, din clasele III-XII, mediul urban şi rural din judeţul Alba. Pentru participare se oferă 14.650 premii, iar pentru lucrările realizate 350 premii I, II şi III. Acestea se vor oferi pe clase şi pe secţiunile concursului.

Proiectul are o durată de 5 luni (29.07.2015-28.12.2015), iar valoarea totală eligibilă a proiectului este de 4.384.148.00 lei, din care 3.288.111.00 lei reprezintă asistenţa financiară nerambursabilă.

 

Manager Proiect,                                           Inspector Şcolar General,

Prof. Ioan VLAŞIN                                      prof. Marcela Eugenia DĂRĂMUŞ

 

Redacția ProAlba
Despre Redacția ProAlba 24667 Articles
Contact: office@proalba.ro | 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*