Informații utile pentru locuitorii din Alba Iulia. Declarații Paul Voicu, Gabriel Pleșa și Raul Tudorașcu

In sedinta Comisiei de Siguranță Rutieră s-au discutat aspecte ce tin de imbunatatirea traficului rutier din perspectiva cresterii valorilor in timpul anului scolar. Dincolo de chestiuni generale, s-au analizat solutii de decongestionare a traficului la intrarea in Alba Iulia dinspre Micești, prin prelungirea timpilor de verde la semafoarele din zona Profi, dar si posibilitatea introducerii de benzi reversibile de preselectie, incepand cu ora 7 pana la ora 9 dimineata, cand valorile de trafic sunt mari.

De asemenea,  modificarile propuse au vizat proximitatea Scolii generale nr.7, unde se va încerca utilizarea alveolelor de parcare printr-o temporizare care să permită doar oprirea, fără staționare, în intervalele orare de trafic intens. Măsurile discutate includ și introducerea a doua benzi de preselecție pe sensul unic din apropierea Scolii ”Vasile Goldis” (Generala 1), pentru încadrarea către strada George Coșbuc și strada Morii.

”Ne apropiem de un record absolut in privinta numarului de masini inmatriculate la nivelul municipiului Alba Iulia. Pana la o maturizare a constiintei generale prin care transportul public sa devina obisnuinta, lucuru la care putem contribui mai putin, cautam solutii ce provin din experienta de viata a fiecaruia dintre noi. Nu exista nicio masura miraculoasa care sa elimine total problemele din trafic, dar pe cele care pot aduce o imbunatatire le vom folosi. Mai pot completa ca, odata cu introducerea giratoriului de la intersectia soselei de centura cu strada Marasesti, intram in revizie si cu corpurile de iluminat de acolo. Am cerut celor de la Electrica sa ne asigure puncte de aprindere pentru extinderea retelei, pentru ca aceste corpuri de iluminat fotovoltaice au o autonomie care nu garanteaza o utilizare optima pe timp de iarna.” a precizat Raul Tudorascu, consilier cu atributii de viceprimar.

In aceasta perioada s-a dispus masura decolmatarii santului de garda situat pe strada Mircea Eliade, in care se descarca apa pluviala de pe versanții cuprinși intre strazile Lalelelor si Nazareth Illit. Joi si vineri, cirulatia va fi inchisa pe strada Mircea Eliade, tronsonul cuprins intre strazile Toporasilor si Bulevardul Revolutiei.

” In vremuri in care nu mai poti sti bine cine si de ce se ocupa, pare evident ca acest canal de garda e raspunderea primariei. N-as vrea sa sa ne sustragem situatiilor neplacute la care s-a ajuns prin exploatarea necorespunzatoare, dar oamenii trebuie sa stie ca proprietar este Agentia Nationala de Imbunatatiri Funciare. De doi ani insistam ca acest element tehnic esential sa intre in administrarea orasului, dar abia acum avem semnale ca decizia, complet justificata si de faptul ca aceea zona a devenit intravilan, ne va fi favorabila. Nu am mai asteptat si am actionat cu cei de la Apa CTTA si operatorul de salubritate, in regim de ”sa facem ce trebuie”, pentru ca oamenii asteapta o rezolvare, nu sa stie de unde vine stampila. Suntem in discutii pentru a prelua inclusiv canalul de garda de pe Valea Popii. Acolo am mai intervenit. Prin modernizarea drumurilor, evident, s-au profilat corespunzator si canalele pluviale, dar mai sunt multe de facut.” a transmis Paul Voicu, viceprimar cu atributii de primar.

Tot in aceasta linie, in baza contractului de modernizare a strazilor din Oarda de Jos, s-a intervenit la imbunatairea capacitatilor de preluare si conducere a apelor pluviale catre zona cunoscuta ca Valea Orzii. S-a extins suprafata de interventie si pe strada Armoniei la intersectia cu strada Garoafei unde, prin metode similare, se va reduce fenomenul inundarii proprietatilor cu ape de pe versantul din apropiere.

Viceprimarul Gabriel Plesa a participat la dezbaterea publica determinata de adoptarea unei Hotarari de Consiliu Local prin care se va reglementa traficul greu pe raza municipiului. ” Orasul trebuie eliberat de disconfortul traficului greu, mai ales in zonele rezidentiale. Nu vom face asta prin a periclita activitatea agentilor economici din zonele care permit formule de trafic greu. Nu suntem suverani in luarea acestor decizii si ne bazam pe opinia celor care contribuie la statusul economic al orasului. Ne-am intalnit cu reprezentantii dansilor si am ajustat propunerea initiala a proiectului de hotarare aflat in dezbatere. Nu vorbim de un privilegiu, ci de un gest de normalitate care sa garanteze suplețe in trafic, dar si eficienta, acolo unde trebuie”. A declarant Gabriel Plesa, viceprimar.  Proiectul poate fi consultat pe siteul primariei, sectiunea Dezabatere Publica. Modificarile propuse sunt urmatoarele:

Circulația rutieră a vehiculelor de transport mărfuri și a utilajelor nu va fi restricționată pe următoarele străzi / sectoare de străzi din municipiul Alba Iulia:

–  calea de acces din str. A.I. Cuza spre strada Turnătoriei;

–  calea de acces din str. A.I. Cuza spre fabrica SEWS-R;

–  calea de acces din str. A.I. Cuza spre fabrica RESIAL SA;

–  str. Gării;

–  calea de acces din str. A.I. Cuza spre str. Ampoița – SC VIVA METAL SRL;

–  str. Fabricilor;

–  str. Livezii – sectorul cuprins între str. T. Vladimirescu și str. C Negruzzi;

–  str. Gh. Șincai;

–  str. E. Racoviță;

–  str. Mărășești – serctorul cuprins între Șoseaua de ocolire a mun. Alba Iulia și str. București;

–  str. București – sectorul cuprins între str. Mărășești și SC REMAT SA;

–  bd. Ferdinand I sectorul cuprins între str. Regimentul V. Vânători și bd. Încoronării;

–  bd. Încoronării sectorul cuprins între bd. Ferdinand și str. Iașilor;

–  str. Iașilor – sectorul cuprins între bd. Încoronării și Autogara Alba Iulia;

–  str. Maramureșului;

–  str. Viilor;

–  str. Biruinței – sectorul cuprins între DN1 și str. Busuiocului;

 

 

 

Redacția ProAlba
Despre Redacția ProAlba 19063 Articles
E-mail: office@proalba.ro Telefon: 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*