India și China, cele mai mari piețe pentru bijuteriile din aur

aurIndia și China au generat anul trecut 56% din cererea mondială de aur pentru bijuterii, dar principalele două piețe au avut un comportament opus, se arată în raportul anual emis de  World Gold Council (WGC). Organizația reunește toți actorii implicați pe piața aurului și prezintă periodic rapoarte privind tendințele de pe piața aurului. Cu sediul în Marea Britanie, WGC operează în India, Orientul Îndepărtat și Orientul Mijlociu, Europa și SUA. Printre membrii organizației se numără cele mai performante companii miniere la nivel mondial.

Cea mai mare piața a aurului din lume, India, a avut un an „mixt” în 2012, cu scăderi în prima jumătate a anului și creșteri în semestrul doi. În primele șase luni s-au simțit efectele creșterii taxelor pentru importuri și ale instabilității pieței locale, în timp ce a doua jumătate a adus o revigorare semnificativă pentru tranzacțiile cu aur. Cele mai mari creșteri s-au înregistrat în ultimul trimestru al anului (sezonul nunților și al sărbătorilor), cu precădere în zonele urbane.

Creșterea din ultimele luni ale anului de pe piața indiană a fost stimulată și de previziunile (dovedite ulterior corecte) că guvernul va crește din nou taxele de import pentru aur. Astfel, companiile din domeniul comercializării aurului și din cel al bijuteriilor au preferat să-și facă rezerve în ultimele zile ale lui 2012, pentru a beneficia de taxele mai mici de import. În total, cererea de aur din 2012 din India a ajuns la aproape 2,5 miliarde de rupii, o creștere de 6% față de 2011, realizată în principal de o valoare mai mare a aurului pe piața indiană.

A doua piață mondială ca importanță, China, a înregistrat o atitudine constantă în 2011 și 2012, astfel că atât cererea de aur pentru bijuterii, cât și cea de lingouri și monede s-a situat și anul trecut la nivelul din 2011. Urbanizarea tot mai mare a locuitorilor, rolul jucat de aurul de 24 de carate în păstrarea economiilor și creșterea numărului de persoane interesate de investițiile în aur au reprezentat factori favorabili pieței.

Pe de altă parte, scăderea creșterii economice naționale a contracarat avântul de consum pentru metalul prețios. Per total, datorită ușoarei creșteri a valorii aurului pe piața chineză și a dorinței tot mai mari de economisire, cererea de aur investițional a atins în 2012 o valoare record, cum, de altfel, s-a înregistrat și la valoarea cererii de bijuterii din aur.

Redacția ProAlba
Despre Redacția ProAlba 19752 Articles
E-mail: office@proalba.ro Telefon: 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*