Consiliul Județean Alba participă la Târgul de Turism al României, eveniment desfășurat săptămâna aceasta, la București, în Centrul Expozițional ROMEXPO din București. Porțile târgului s-au deschis joi, 12 noiembrie, ora 11.00, în prezența oficialităților Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, a jurnaliștilor și a vizitatorilor târgului. Târgul de Turism al României se desfășoară în perioada 12 – 15 noiembrie 2015 și a ajuns, anul acesta, la cea de-a XXXIV-a ediție.
Delegația județului Alba e formată din membri ai Serviciului Turism al Consiliului Județean Alba, din reprezentanți ai Centrelor de Informare Turistică din județul Alba și din muzeografi ai Muzeului Național al Unirii Alba Iulia. Scopul participării la acest târg – eveniment esențial pentru prezentarea ofertei turistice românești pentru sezonul de iarnă 2015-2016 – este de a reflecta potențialul întregului județ Alba atât prin materiale promoționale, cât și prin contact direct cu vizitatorii târgului.
Oferta turistică a Consiliului Județean Alba, pentru această ediție a târgului, e valorificată prin intermediul a două standuri expoziționale, distincte ca imagine și concept, dar unitare ca adresabilitate. Pe de o parte, vorbim despre un stand de promovare turistică a județului Alba, în care expun atât centre de informare turistică din județ – din Albac, Câmpeni, Șugag și Zlatna –, cât și Serviciul Turism al Consiliului Județean Alba. Astfel, toate regiunile turistice ale județului Alba vor beneficia de o reprezentare integrală, în cadrul târgului. Materialele de promovare ale centrelor de informare, precum și ale Serviciului Turism, cuprind pliante de prezentare a tuturor unităților de cazare din județ; broșuri cu destinații și activități turistice, care corespund fiecărei regiuni; flyere și pliante cu unități de cazare specifice; fotografii și filme cu potențialul turistic al județului Alba.
În apropierea standului de promovare a județului se află standul de promovare turistică a 100 de ani de la Marea Unire din 1918, de la Alba Iulia. Practic, vorbim despre un stand dedicat exclusiv celebrării a unui secol de existență a României, conceptul standului fiind „100 de ani de România, 1918-2018”, cu accent pe celebrarea zilei de 1 decembrie 2015, la Alba Iulia, ca spațiu ideal pentru petrecerea Zilei Naționale a României. Standul este centrat pe oferta turistică a Muzeului Național al Unirii Alba Iulia, ale cărui materiale de promovare – pliante cu evenimente, servicii, monumente istorice, personaje istorice, costume, colecții, exponate speciale – prezintă produsele turistice de succes ale acestei instituții. De asemenea, standul prezintă produse turistice ale Muzeului Național al Unirii, precum personaje istorice (Camil Velican, primar al Alba Iuliei în perioada interbelică și un soldat din vremea Primului Război Mondial), o reconstituire a straielor lui Mihai Viteazu așa cum îl vedem în imaginile de epocă, o reconstituire a credenționalelor (mandatelor) pe care le-au primit cei 1.228 de delegați pentru participarea la Marea Adunare Națională de la Alba Iulia, în 1918.
***
Târgul de Turism al României este cel mai important eveniment dedicat turismului din România și reunește, timp de patru zile, atat profesioniștii din domeniu, cât și publicul interesat de călătorii, vacanțe și programe de recreere. În acest scop, organizatorii și-au propus să deschidă porțile tuturor celor implicați direct pe această piață: tour-operatori și agenții de turism; unități de cazare; firme și autorități care administrează obiective și atracții turistice; administrații publice locale și regionale; organizații și asociații de turism; firme care oferă servicii de transport în scopuri turistice; firme care oferă servicii IT și software în turism; producători de gadget-uri; furnizori de servicii de educație / training / cariere în turism. În total, participă peste 200 de companii din 25 de ţări, pe o suprafaţă totală de peste 15.000 mp.
Târgul de Turism al României este un eveniment organizat în parteneriat cu Camerele de Comerţ şi Industrie din România, cu Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc – FPTR, cu Organizaţia Patronală a Turismului Balnear – OPTBR, cu Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural – ANTREC și cu Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism – ANAT.
Fii primul care comentează