Foto: Cetatea Alba Carolina și Apusenii, în top la Târgul de Turism al României

targul de turism 13„Cine nu e la Târgul de Turism, nu prea există în turism” e o sintagmă care circulă printre agențiile și tour-operatorii deveniți deja prezențe constante la Târgul de Turism al României. Cel mai important eveniment din domeniu, ajuns anul acesta la ediția cu numărul 31, și-a deschis joi porțile pentru vizitatori. 280 de companii din 24 de țări, 6 pavilioane expoziționale întinse pe mai bine de 16.000 de metri pătrați și peste 30.000 de vizitatori așteptați până duminică, în ultima zi de târg – acestea sunt cifrele ce definesc cea mai amplă manifestare turistică românească.

Primăria municipiului Alba Iulia și Consiliul Județean Alba au înțeles că, în vremurile moderne, daca nu ești în centrul acțiunii chiar atunci când se întâmplă, riști să ratezi sezonul și să rămai la coada industriei turistice. Ca în fiecare an, o echipă a Primăriei Alba Iulia și una a Serviciului Turism din cadrul Consilului Județean Alba, s-au mobilizat pentru a reprezenta împreună orașul, Cetatea Alba Carolina și județul Alba la momentul zero al anului în turism. Pe lângă reprezentanții administrațiilor locale și județene, o serie de parteneri privați și artiști populari din Alba au venit și ei să susțină efortul de promovare și să dea amploarea meritată prezenței la cel mai important târg de turism din România.

targul de turism 09Călătoriile inspirate, duc la Alba Iulia, în Cetate.

Mircea Hava, primarul municipiului Alba Iulia, s-a alăturat delegației locale prezente la TTR și a pus umărul, personal, la promovare. Nu a ezitat să ofere personal turiștilor care au trecut pe la stand pliante, broșuri, poze sau obiecte promoționale: „Am spus-o acum mulți ani că văd în Cetate unul dintre principalele motoare de dezvoltare ale orașului. Pe atunci, când am preluat-o de la armată, Cetatea era în paragină aproape fără șanse de schimbare și toată lumea a luat declarația ca pe una formală sau poate ca pe-o exagerare. Eu nu zic neapărat că am avut o mare viziune, am crezut însă în visul albaiulian și am făcut tot ce-a ținut de mine și de administrație ca să îl transformăm în realitate. Acum, după ce am terminat de reabilitat Cetatea, lucrurile încep să prindă sens iar „exagerările” de atunci sunt acum ceva palpabil și parte din viața albaiulienilor. Sunt însă perfect conștient că fără o promovare corespunzătoare, există riscul ca doar noi, albaiulienii să știm că există Cetatea și cât de incredibilă e schimbarea prin care a trecut. Faptul că suntem aici, la târg, pentru al patrulea an consecutiv, înseamnă că vrem să arătăm întregii țări și lumii că Alba Iulia are un cuvânt de spus pe harta turismului”.

targul de turism 15Eforturi comune, rezultate mai bune.

Este pentru al doilea an consecutiv în care Primăria municipiului Alba Iulia și Consiliul Județean Alba au decis să-și unească eforturile de promovare. Iar rezultatele se văd în numărul de turiști atrași la standul comun și în timpul pe care aceștia și-l petrec aici, unde au acces la toate informațiile turistice relevante atât despre Alba Iulia și Cetatea Alba Carolina, cât și despre tot ceea ce are județul Alba mai bun de oferit în materie de turism. Primăria Alba Iulia participă la Târgul de Turism al României sub sloganul „Cetatea Vauban Alba Carolina – 300 de ani de istorie vie”, marcând astfel 300 de ani de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor de  construcție a Cetății. Anul acesta, Apusenii au fost alegerea CJ Alba pentru atragerea turiștilor, într-o campanie reunită sub sloganul „călătorii inspirate”.

Prezent la eveniment,  Ion Dumitrel, președintele Consiliului Județean Alba, spune că este „încântat de felul în care a fost amenajat standul comun și de modul fericit în care se completează oferta turistică locală cu cea județeană. Este un pas firesc care, probabil, ar fi fost bine să fie făcut cu mult mai mult timp în urmă însă, din ce am văzut la alte standuri ale autorităţilor locale, suntem cu un pas în față și asta ne dă motive să fim optimiști în legătură cu creșterea acestui domeniu vital pentru județul Alba”

targul de turism 07Bucureștiul, speriat de „bombe”

Pe cât de bine a fost primită de public și de vizitatori oferta turistică a municipiului Alba Iulia, pe atât de tare s-au întrecut toți cei abilitați, de la Primăria de sector și reprezentanții Poliției, până la organizatorii târgului, în reinventarea birocrației. Iar rezultatele s-au văzut. Mai exact nu s-au auzit. Pentru că în programul de prezentare pregătit de delegația albaiuliană erau prevazute, pe lângă parada gărzii cetății, și salve de tun. Din păcate nu s-au putut întâmpla și în realitate, „mulțumită” unui sistem birocratic atât de bine pus la punct, încât a fost imposibil de învins. Cu toate că același spectacol a avut loc, de-a lungul timpului, în multe alte orașe din țară și chiar și peste hotare, la Chișinău, fără niciun fel de problemă, mai mult ideea a fost primită cu entuziasm de toată lumea. Mai puțin de bucureșteni. Cel mai bun exemplu pentru situația de la București este reacția unui funcționar: „Da, dar ghiulelele unde ajung?”. Asta deși au fost oferite toate detaliile și hârtiile legate de siguranța unei astfel de operațiuni, iar „ghiulelele” nu sunt altceva decât un imitator de zgomot tun, absolut inofensiv și în totalitate controlat. Cu toate acestea, 13 martie 2014 rămâne în istoria Romexpo ca „ziua în care tunurile au tăcut”. Și au fost aduse degeaba câteva sute de kilometri. Astfel, turiștii bucureșteni nu au altă variantă decât să vină să vadă salvele de tun… la ele acasă, în Cetatea Alba Carolina.

Redacția ProAlba
Despre Redacția ProAlba 19328 Articles
E-mail: office@proalba.ro Telefon: 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*