Cum sa-ti transformi pasiunea pentru moda intr-o afacere de succes?

Orice femeie are o inclinatie naturala catre latura estetica a vietii, investindu-si creativitatea si imaginatia in toate domeniile in care activeaza. Vestimentatia, accesoriile si machiajul au fost folosite de reprezentantele sexului frumos, inca din cele mai vechi timpuri, pentru a-si exprima stilul personal si a-si valorifica frumusetea naturala. Industria fashion mizeaza tocmai pe aceasta nevoie a femeilor de a se manifesta cat mai creativ si original pe scena sociala, de a-si traspune laturi din personalitate in hainele pe care le poarta, si de a-si sublima emotiile si trairile intense, in culori vii sau materiale si texturi fine, diafane.

Indiferent daca din mana ta ies creatii vestimentare complet diferite si deloc banale, sau te pricepi sa combini piese vestimentare din stiluri diferite, rezultand tinute eclectice extrem de creative si interesante, ai la dispozitie mai multe alternative prin care sa incepi o afacere in domeniul modei.

Poti sa-ti construiesti un brand personal prin care sa-ti comercializezi creatiile proprii, sa deschizi un magazin de tip franciza, sub umbrela caruia sa comercializezi hainele unui anumit brand de renume international, si multe alte abordari potrivite unui business in retail. Ai fi suprinsa cate alternative ai la dispozitie pentru a-ti concretiza pasiunea pentru haine, intr-o afacere de succes.

Sa vedem, asadar, cateva criterii si idei de care sa tii cont si care sa-ti serveasca drept punct de pornire in aceasta initiativa.

  1. Stabileste ce tip de imbracaminte doresti sa comercializezi. Unul dintre aspectele esentiale ale oricarui business este alegerea cat mai exacta a nisei in care iti doresti sa activezi. De aici deriva si definirea publicului tinta, alegerea tonului potrivit in comunicare si promovare, precum si recunoasterea competitiei. Daca esti designer, si iti doresti sa lansezi o colectie creata de tine, este foarte important sa-ti cladesti, un brand personal inpirat si autentic, deoarece creatiile tale vor fi asociate in mod direct cu imaginea ta. Apoi imagineaza-ti ce fel de femei ar purta creatiile tale. Fa o lista cu preferintele si obiceiurile lor, stilul de viata si locurile pe care le frecventeaza. Apoi promoveaza produsele tocmai in acele grupuri sau evenimente in care se afla publicul tau tinta, si in ritmul lor lucrurile vor incepe sa decurga de la sine. In definitiv, oamenii vor aprecia intotdeauna originalitatea si onestitatea. Concentreaza-te pe a crea ceva cat mai onest din pura pasiune si placere, fara presiunea tendintelor exterioare, caci curajul iti va fi recompensat intr-un fel sau altul.
  1. Aprovizionarea. Dupa ce ai demarat toate procedurile legale de deschidere a firmei, e timpul sa te gandesti la alegerea furnizorilor. In acest sens, poti vizita targuri si expozitii comerciale de unde sa-ti procuri materia prima, sau cel putin sa-ti faci o idee in legatura cu diferentele dintre materiale si texturi, Ai la dispozitie si internetul unde poti cauta recomandari de la persoanele cu exprienta, si numeroase potentiale surse din care sa-ti procuri materialele. Nu uita si de partea practica a afacerii, care implica alegerea unei firme de curierat, daca activezi exclusiv online, o casa de marcat pentru magazinul fizic, si in eventualitatea unui business de tip franciza, folosind scanerul pentru codul de bare vei putea marca sistematic toate produsele pe care le vinzi sub umbrela brand-ului.
  1. Dezvolta afacerea separat de ceilalti competitori. Fie ca alegi sa-ti comercializezi creatiile online, sau intr-un magazin fizic, evita zonele supraaglomerate precum mall-urile sau bulevardele impanzite cu magazine retail. Un butic, prin insasi natura lui, ofera o experienta mai personala si deosebita cumparatorilor, cu servicii adaptate preferintelor acestora si o relatie mai stransa intre clienti si magazin. Asadar, incearca sa-ti cunosti clientul cat mai bine, pune-i intrebari si aculta-l cu atentie, caci vei gasi cu siguranta multa inspiratie in povestile de viata si in pasiunile sale, pentru crearea urmatoarelor articole vestimentare.

Asadar, daca ai un interes aparte pentru acest domeniu, ti-ai construit un stil vestimentar emblematic cu care te asociaza toti prietenii si cunostintele tale, nu ti-e teama sa faci alegeri neconventionale si sa iesi din tiparele tendintelor, poate ca e momentul sa-ti trasformi pasiunea intr-o afacere cu mult potential.

 

Sursa imagine: Shutterstock.com

Redacția ProAlba
Despre Redacția ProAlba 18650 Articles
E-mail: office@proalba.ro Telefon: 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*