Corneliu Mureșan (PSD) : “Solicit Consiliului Județean Alba mai mult interes pentru lucrările de pe tronsonul Pâclișa-Vurpăr.”

Cornel Comsa Europarlamentare

În urmă cu câteva zile semnalam că drumul județean 107A, tronsonul Pâclișa-Vurpăr, mult așteptat și considerat o soluție pentru descongestionarea traficului dintre Alba Iulia și Sebeș, nu a trecut testul iernii, fiind plin de gropi, denivelări, degradări, iar pe alocuri sub stratul de asalt se observă pământul. În urma poziției pe care am luat-o public, urmare a mai multor întrebări venite de la cetățeni, Consiliul Județean Alba a făcut precizări, pe care, de altfel, trebuia să le fi făcut din proprie inițiativă, în urmă cu câteva luni, așa cum este obligată o instituție să comunice cu cetățenii. Nu doar când se simte strânsă cu ușa.

Este, într-adevăr, mai bine mai târziu decât deloc, însă în urma răspunsului transmis presei apar o serie de alte întrebări legitime, iar astfel, în virtutea funcției pe care o ocup, în calitate de reprezentant al cetățenilor, mă văd nevoit să solicit public Consiliului Județean Alba mai mult interes, implicare și responsabilitate în ceea ce privește supravegherea lucrărilor de pe tronsonul Pâclișa-Vurpăr. Pentru a nu fi în situația în care, peste o bucată de vreme, instituția să ajungă să ceară ”mintea cea de pe urmă”.

Le luăm punctual:

În răspuns Consiliul Județean precizează că ”tronsonul de drum nu este dat în folosință, ci se permite doar circulația pe el, în regim de șantier”. Din păcate, acest fapt nu a fost adus în niciun fel la cunoștința opiniei publice, tronsonul fiind lipsit de elementele vizuale, neexistând panouri de semnalizare la capete sau alte indicatoare rutiere prevăzute de lege. Apare, prin urmare, următoarea întrebare: Au expirat cumva avizele emise de Poliția Rutieră pentru circulația în regim de șantier? Tot din răspunsul Consiliului Județean aflăm că activitatea a fost întreruptă din luna decembrie din cauza ”condițiilor meteorologice nefavorabile”. Este, așadar, justificată următoarea întrebare: De ce nu s-au reluat în condițiile în care vremea este prielnică?

De asemenea, instituția abilitată să comunice astfel de date a transmis, în premieră, că ”față de durata initială de 6 luni, din cauza unor elemente neprevăzute, apărute în teren, termenul de finalizare al lucrărilor a fost prelungit cu 2 luni”. Ar fi fost normal ca CJ să fi comunicat din oficiu, la momentul la care au apărut aceste elemente neprevăzute, în condițiile în care în lucrările publice de poziții acest drum era dat ca terminat de șefii instituției în toamnă sau în prima lună din iarnă. Această comunicare deficitară, sau mai bine spus lipsa ei, induce în eroare cetățeanul și poate crea chiar o stare de nesiguranță, privind drumul, mai ales pentru localnici. Șoferul este îndreptățit să-și pună întrebarea: Tronsonul este finalizat? Așa trebuie să arate – plin de gropi – după doar o iarnă?

”Facem mențiunea că lucrările sunt în grafic. Conform graficului și a duratei de execuție, lucrările vor fi finalizate la termen”. Astfel înțelegem că în circa o lună de la reînceperea lucrărilor, acestea vor fi finalizate, întrucât s-au scurs mai bine de 7 luni (perioada mai – decembrie) în care s-a lucrat.

În răspuns mai regăsim: ”Apariția gropilor se datorează fenomenului natural de îngheț-dezgheț, asfaltul aplicat în acest stadiu, pe acele porțiuni de drum, nefiind unul impermeabil”. Aflăm, astfel, din poziția CJ Alba, că apariția zecilor de gropi este una normală, așteptată, naturală chiar și implicit asumată, fără să se pună nici măcar un semn de întrebare cu privire la calitatea lucrărilor.

De asemenea, Consiliul Județean precizează că a predat tronsonul de drum constructorului, însă nu trebuie să uite că este beneficiarul lucrărilor și are datoria de a le supraveghea. Și mai interesant este că, în perioada în care începuseră lucrările, șefii Consiliului Județean se fotografiau și postau pe Facebook necontenit. Comunicarea s-a oprit brusc și nu au fost precizate cele mai relevante aspecte care au apărut pe parcursul lucrărilor. Exemple: Se circulă în condiții de șantier, durata de execuție a lucrărilor a fost prelungită, s-a modificat valoarea contractului etc. Nu în ultimul rând, în urmă cu mai bine de un an consilierii județeni au votat un proiect de hotărâre prin care s-au alocat importante resurse financiare din bugetul județului pentru consolidarea podului de peste Mureș din comuna Vințu de Jos, care are, într-adevăr, nevoie urgentă de reparații. Cu toate că s-a semnat contractul de execuție, lucrările nu mai încep! Punctez acest aspect tot în urma întrebărilor venite din partea localnicilor și o fac în acest material deoarece tronsonul despre care vorbim face legătura între Alba Iulia și Vințu de Jos. Subiectul este de interes pentru cei care aleg această variantă ocolitoare a DN1, Alba Iulia – Sebeș, despre care vorbeam adineaori.

În lumina celor arătate mai sus, cer mai mult interes din partea Consiliului Județean Alba privind lucrările de pe tronsonul Pâclișa-Vurpăr, în speranța că la finalizarea lor vom circula mult și bine pe acest sector fără a mai da de gropi!

Cu stimă,

Corneliu Mureșan,

Consilier județean

 

 

Pro Romania
Redacția ProAlba
Despre Redacția ProAlba 18175 Articles
E-mail: office@proalba.ro Telefon: 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*