Cetatea Alba Carolina își deschide porțile pentru un nou sezon turistic. Târgul de Turism al României, în desfășurare, la București

4 ttrCel mai important eveniment turistic național, Târgul de Turism al României, și-a deschis porțile, la Romexpo, în București.  Cetatea Alba Carolina este pregătită să-i primească în standul municipiului Alba Iulia pe profesioniștii din industria ospitalității, dar, mai ales, pe cei care nu i-au surprins înca stralucirea și transformarea din ultimii ani. În ultimii 6 ani, Alba Iulia a folosit acest eveniment pentru a reda la o scară restrânsă, dar intensă dimensiunea metamorfozării celei mai mari Cetăți din aceasta parte a Europei. Ca în fiecare an, municipalitatea abordează un registru divers de simboluri transformate în veritabile instrumente de promovare, ieșite din tipare, de la imagini până la ateliere meșteșugăresti antice, fapt ce conferă un nivel de interactivitate ce fascinează publicul prezent la Romexpo. Deveniți mesageri oficiali ai Cetății, romanii, dacii sau gladiatorii Asociației Culturale pentru Istorie Vie, confirmă că la Alba Iulia istoria se scrie în fiecare zi, iar Cetatea nu este doar un loc în care se contempli trecutul, ci să-l trăiești la prezent. La această ediție Alba Iulia este prezentă pentru prima dată cu reprezentanții Centrului Național de Informare și Promovare Turistică Alba Iulia, excelând prin claritatea și valoarea informațiilor transmise oricui este interesat să afle ceva despre Alba Iulia și Cetatea Alba Carolina. În plus, cel mai recent produs de promovare turistică co-brand, Vinul Cetății, a devenit în scurt timp unul extrem de gustat și apreciat, adaugând istoriei Cetății povestea unui brand valoros, Jidvei. De altfel, Vinul Cetății, a fost la deschiderea târgului moneda forte care a crescut valoarea Cetății la bursa aprecierilor exprimate de oficialitățile prezente la momentul zero.

3 ttr“Mulți dintre cei care ne vizitează standul aduc cu ei amintiri frumoase despre Alba Iulia, informații care uneori ne surprind chiar și pe noi, cei care suntem aici să le satisfacem curiozitatea. Asta arată că Alba Iulia nu mai este cunoscută doar din vederi și poze din cărțile de istorie, ci este descoperită la pas de foarte mulți turiști în fiecare an. Desigur, sunt și profesioniștii, ghizi, agenții de turism sau asociații turistice, interesați să includă în ofertele lor Alba Iulia. În această perioadă un interes aparte este manifestat de cadre didactice pentru care “școala altfel” înseamnă în mod clar o vizită la Alba Iulia. Pentru toți aceștia vorbim despre Alba Iulia ca produs turistic, cu tot ce poate însemna asta: evenimente, obiective turistice sau unități de cazare.” , afirmă Andreea Milășan, agent de turism Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Alba Iulia. 2 ttrPână să ajungă în Cetate toți cei care trec pe la stand pot experimenta o vizită virtuală în fortificația de 3 secole, o oportunitate de turism virtual unică în cadrul târgului. Reușim astfel să deschidem apetitul turiștilor, lansăm invitația către un prim pas realist pentru cei care vor să vadă și trăiască schimbările din Cetate. O colecție vibrantă de fotografii de la evenimentele anilor trecuți din Alba Iulia, completează latura “tehnică” a prezenței la TTR.

“Nu suntem singurii care propunem acest mod de a ne raporta la istorie prin personaje. Dar la noi se observă acest fel natural de a o face, accentuat de modul profesionist și convingător în care voluntarii noștri se prezintă în fața publicului. Tocmai din acest motiv, nu de puține ori, standul nostru a polarizat multe alte personaje istorice prezente la târg, dornici să-și exprime admirația sau să învețe din experiența noastră. Le spunem că e nevoie de spirit, e singurul lucru care transformă și generează creativitate” , afirmă Tudor Roșu, doctor în istorie, coordonator proiect reenactment.

1 ttrDincolo de prezentarea live a atracțiilor turistice locale, prezența echipei Municipiului Alba Iulia la TTR înseamnă și o continuare a întâlnirilor de la târgurile de turism din ianuarie, la Viena și de anul trecut, din Berlin, cu tour-operatorii și agențiile de incoming, pentru construirea unor colaborări durabile și sustenabile, care să aducă turiști în Cetatea Alba Carolina.

Despre Târgul de Turism al României

Târgul de Turism al României (TTR), ajuns la ediția cu numarul XXXV, est ecel mai important eveniment din sfera turismului din România și unul dintre cele mai importante din această parte a Europei. Ediția de primăvară a târgului din acest an, se desfășoară între 25 și 28 februarie, reunește peste 300 de expozanți, de la mari tour-operatori până la ambasade și autorități locale. Organizatorii estimează, pentru acest an, o prezență de peste 30.000 de vizitatori, susținuti de cifrele anilor trecuți. Ediția de primăvară a TTR este preferata turiștilor aflați în cautare de vacanțe și destinatii.

 Despre Cetatea Alba Carolina

Promovarea Cetății din Alba Iulia la TTR este încă o etapă din faza de sustenabilitate a proiectului “Respiră Aerul Istoriei” implementat și derulat de municipalitatea locală. Rezultatele directe ale eforturilor de promovare turistică sunt concretizate în cifre: peste 154.700 vizitatori în Cetatea Alba Carolina în 2015 și peste 60.000 de turiști care s-au cazat în Alba Iulia în anul trecut (sursa MNUAI și DRS Alba). Cetatea Alba Carolina este o fortăreață cu bastioane de tip Vauban construită la începutul secolului al XVIII-lea în orașul medieval Alba Iulia, având rol de fortificație strategică de apărare a Imperiului Habsburgic împotriva eforturilor militare ale Imperiului Otoman și de consolidare a puterii habsburgice pe plan local. Cetatea Alba Carolina, care a fost proiectată de inginerul militar Giovani Morando Visconti, este nu doar una dintre cele mai impresionante cetăți din România, ci chiar cea mai mare fortificație de tip Vauban din întreaga Europă de Sud-Est (110 ha). Cetatea Alba Carolina a împlinit în anul 2015 300 de ani de la punerea pietrei de temelie.

 

 

 

 

Redacția ProAlba
Despre Redacția ProAlba 14638 Articles
E-mail: office@proalba.ro Telefon: 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*