Centrul Școlar de Educație Incluzivă din Alba Iulia, partener în două proiecte Erasmus+ KA229 School Exchange Partnership

În perioada 2018-2020, la Centrul Școlar de Educație Incluzivă din Alba Iulia vor fi derulate două proiecte de parteneriat KA229 Erasmus+.

În cadrul unuia dintre aceste proiecte,  un grup de  trei cadre didactice ale instituției , Cîmpean Teodora – profesor coordonator proiect România, Cristian Daniela – profesor -educator și consilier educativ, alături de  Enyedi Anca, profesor-educator,  au participat în perioada 22-26 octombrie 2018, la prima reuniune din cadrul proiectului  KA229 “Raising Aspirations for Social Inclusion” (RASI), derulată în  Seinäjoki , Finlanda și care a constat într-un curs de pregătire având ca temă „Every student is everybody’s student” .  Acest parteneriat este stabilit între cinci instituții de învățământ din cinci țări europene:   Seinäjoen lyseo , Finlanda  – coordonator proiect, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Alba Iulia – România, O.D.P.F. Istituto Santachiara –  Italia, Hietaniemi Friskoleförening – Suedia, Southend YMCA Community School –  Marea Britanie.

Proiectul ” Raising Aspirations for Social Inclusion ”(RASI) este implementat pentru a facilita  integrarea elevilor cu CES în societate prin îmbunătățirea calității serviciilor educaționale care le sunt oferite. Obiectivul principal este schimbul de bune practici în procesul de predare la elevii cu CES, urmând a se  dezvolta, testa și evalua metode, activități și strategii inovatoare de stimulare a participării elevilor atât în viața școlară, cât și în cea socială, prevenind abandonul școlar și discriminarea. De asemenea, se urmărește creșterea calitatății predării și îmbunătățirea motivației școlare a elevilor prin creșterea stimei de sine și ajutându-i să experimenteze succesul într-un mediu școlar unde accentul se pune cel mai adesea pe aptitudinile academice, în detrimentul creativității, de exemplu.

Participarea la acest proiect va avea efecte pozitive pe termen lung asupra fiecărei școli și a culturii acesteia. Profesorii vor fi încurajați să împărtășească idei, să compare experiențele lor transnaționale și să integreze bunele practici și metode în activitățile zilnice

Fiecare școală parteneră a format o echipă de proiect care include echipa managerială, coordonatorul și alți profesori sau experți în predarea la clase cu elevi cu CES. Aceste echipe gestionează toate activitățile, alegând patru domenii / chestiuni specifice pe care ar dori să le îmbunătățească în cadrul propriei organizații în timpul proiectului, pe parcursul  a  șase mobilități de formare  a personalului didactic,  pe o perioadă de doi ani. În fiecare mobilitate  se va discuta  conținutul problemelor alese și vor fi prezenți reprezentanți aleși din fiecare școală parteneră.

În cadrul acestei prime întâlniri dintre instituțiile partenere,  au fost definite rolurile şi sarcinile fiecărui partener în cadrul proiectului, a fost discutat planul de activitate şi au fost dezvoltate proceduri de evaluare, de diseminare si valorizare a rezultatelor proiectului.

Astfel, ne menținem speranța că, în ciuda dificultăților, viitorul tinerilor va fi bun și proiectul nostru va promova egalitatea în școlile europene și în societatea viitoare. Rezultatele sunt difuzate în școlile participante, în rețeaua locală, în rețelele regionale, naționale și internaționale ale fiecărei școli.

Cel de-al doilea proiect, KA229  Erasmus+ – Learn to learn easier  (Portugalia-coordonator, Ungaria și România- parteneri proiect)  este un proiect orientat pe metodă, care nu doar descrie problemele obiceiurilor de învățare în rândul elevilor, ci caută cauze și analizează legăturile dintre metodele de predare și dificultățile elevilor.             Printre obiectivele proiectului  enumerăm conceperea și dezvoltarea de noi  materiale și metode  pentru a îmbunătăți succesul procesului de învățare personală. Aceasta sporește motivația elevilor  și face ca învățarea să fie mai atractivă datorită  unor  abordări pedagogice alternative nonformale bazate pe auto-reflecția elevilor, conștiința de sine și stima de sine. Pe parcursul proiectului, partenerii dezvoltă și încearcă o metodologie inovatoare, care implică și alți participanți externi ai progresului învățării, formând contextul educațional ca un fel de societate deschisă, diminuând decalajul dintre structurile sociale ale vieții reale și contextul școlar – pentru a ajuta elevii care provin din medii sicoal-economice dezavantajate  să depășească dificultățile generale și obișnuite de învățare; pentru a stabili un mediu școlar mai familiar, pentru a îmbunătăți practicile de învățare și  pentru a crește motivația procesului de învățare.  Prima mobilitate din cadrul acestui proiect va avea loc la finele lunii noiembrie a.c., în Ungaria, urmărindu-se  crearea unui dialog intercultural între participanți, respectând diversitatea culturală și  valorile de bază ale Uniunii Europene. Vor participa atât elevi, cât și profesori din cele trei instituții partenere.

 

 

 

 

Redacția ProAlba
Despre Redacția ProAlba 17087 Articles
E-mail: office@proalba.ro Telefon: 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*