Campania europeană „Traffic Snake Game” de încurajare a mersului la școală cu mijloace de transport în comun, cu bicicleta sau pe jos, a ajuns la Aiud

traffic snake 11Odată cu începerea anului școlar 2015-2016, peste 12.000 de copii din 64 de școli primare iau parte la cea de a doua ediție națională a campaniei Traffic Snake Game (TSG), inițiativă creată pentru a încuraja elevii, părinții și cadrele didactice să adopte mersul pe jos, cu bicicleta sau cu mijloacele de transport în comun, atunci când se deplasează la școală.

Această campanie își propune să combată o serie de percepții negative privind siguranța în trafic și să promoveze modurile de deplasare sustenabile ca distractive și sănătoase. Mergând pe jos sau cu bicicleta, copiii devin conștienți de mediul înconjurător și își dezvoltă aptitudini privind siguranța în deplasare, precum și capacitatea de a anticipa acțiunile celorlalți participanți la trafic. În plus, mersul pe jos sau cu bicicleta contribuie la atingerea necesarului de exercițiu fizic, recomandat zilnic copiilor. Un alt beneficiu provine din decongestionarea traficului și reducerea aglomerației, în zonele adiacente școlilor.

Traffic Snake Game (TSG) este o campanie creată pentru a încuraja mersul pe jos și cu bicicleta la școală, având ca principal grup țintă elevii și părinții acestora. Campania constă într-un joc distractiv și ușor de implementat. Pe lângă jocul efectiv, fiecare școală participantă este încurajată să organizeze acțiuni conexe și să educe elevii cu privire la aspecte legate de trafic și mobilitate, mediu înconjurător și sănătate.

traffic snake 07Traffic Snake Game a început ca un mic proiect în Flandra (Belgia), devenind în decursul anilor, o campanie la nivel european. Practica a demonstrat că această campanie contribuie semnificativ la creșterea utilizării modurilor de transport durabil și la reducerea emisiilor de CO2.

Rețeaua Traffic Snake Game a fost creată pentru a răspândi și replica acest exemplu în Europa, 19 țări fiind implicate în momentul de față în această inițiativă. Principalul scop al rețelei este de a implementa campania TSG, de a extinde impactul acesteia și de a disemina rezultatele și experiențele participanților. Proiectul european Traffic Snake Game Network, implementat în România de Asociația OER, este cofinanțat în perioada 2014-2016 prin programul Intelligent Energy Europe al Uniunii Europene.

În România, Traffic Snake Game se desfășoară sub denumirea „OSCAR, ȘARPELE HOINAR”. Ediția 2015 se desfășoară în cadrul Săptămânii Europene a Mobilității, în perioada 21 septembrie – 02 octombrie, în 16 orașe: Aiud, Alba Iulia, Bistrița, Brașov, București, Făgăraș, Focșani, Giurgiu, Iași, Mizil, Moinești, Odorheiu Secuiesc, Pitești, Râmnicu Vâlcea, Târgu Mureș și Timișoara.

În acest an, la Aiud, în cadrul Traffic Snake Game a fost cuprins evenimentul ”Săptămâna mobilității”, care a avut tema ”Alege. Schimbă. Combină”.

Ca în fiecare an, în perioada 16-22 septembrie, municipiul Aiud s-a alăturat orașelor europene care sărbătoresc acest eveniment. O serie dintre activitățile desfășurate sunt deja tradiție și numără de la an la an tot mai mulți participanți.

Timp de o săptămână, au avut loc diferite activități sportive și manifestări legate de protecția mediului, la care au participat cetățeni ai municipiului Aiud și funcționari ai instituțiilor aiudene.

Ca de obicei, copiii și cadrele didactice de la grădinițele din Aiud au răspuns invitației de a participa la competiția ce a avut loc pe stadionul Metalul din municipiu.

Redacția ProAlba
Despre Redacția ProAlba 22074 Articles
E-mail: office@proalba.ro Telefon: 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*