Branduri romanesti aflate in continua expansiune

Conform unui studiu realizat in urma cu cateva luni de Brand Finance, lider mondial in domeniul evaluarii afacerilor independente, Dacia a fost cel mai valoros brand romanesc in cursul anului trecut, cifra de afaceri a celei mai cunoscute marci autohtone de automobile depasind un miliard de euro. Lansat pe piata in 1966, concomitent cu punerea in functiune a Uzinei de Autoturisme de la Mioveni, Dacia este in prezent brandul numarul 2 in portofoliul Renault in ceea ce priveste vanzarile de masini, 90% din automobilele produse fiind vandute in peste 30 de tari. In prezent, conform jurnalistilor de la Just Auto, angajatii uzinei Dacia pregatesc pentru lansare noile generatii ale celor 3 atat de bine vandute modele, Logan, Duster si Sandero. Daca totul decurge cum trebuie, noul Logan ar trebui sa fie deja pe piata la finalul lui 2019, tot atunci urmand sa fie lansat si noul model Sandero. Ambele automobile vor beneficia de o noua platforma si vor avea un design mai modern. In plus, se pare ca mai putin popularul model Lodgy va fi transformat intr-un veritabil SUV incepand cu anul 2020.

Locul 2 in topul celor mai valoroase branduri din Romania este ocupat de eMAG, retailer online infiintat in 2001 de catre 3 tineri antreprenori, intr-un simplu apartament . In cei 17 ani de activitate online, platforma de e-commerce eMAG a fost in continua expansiune, diversificandu-si oferta cu noi categorii de produse (asigurari, piese auto, materiale de constructii, mobilier de gradina) in fiecare an. Daca in anul 2011 vanzarile generate de eMAG (cu tot cu marketplace) ajungeau la aproximativ 130 de milioane de dolari, in 2015 suma a depasit 500 de milioane de dolari, la acest record contribuind din plin si patrunderea pe pietele online ale tarilor vecine, Ungaria si Bulgaria. O alta miscare interesanta a brandului eMAG a fost preluarea companiei de livrari Sameday Courier in primavara anului 2017, retailerul online urmarind prin aceasta tranzactie dezvoltarea rapida a serviciilor de curierat la nivelul tarii noastre.

Si fiindca am ajuns in zona online, pastrand evident proportiile, nu putem sa nu remarcam evolutia ascendenta a operatorului de pariuri sportive si jocuri de noroc online Betano, care, in ciuda faptului ca a intrat ceva mai tarziu pe piata de gambling autohtona din care nu lipseau nume grele, a reusit sa urce rapid in topul preferintelor jucatorilor romani. Unul din principalele motive aflate la baza acestei ascensiuni este parteneriatul incheiat de Betano cu Liga Profesionista de Fotbal din Romania (pentru sezoanele 2017/2018 si 2018/2019), in urma caruia sponsorul oficial al Ligii I are privilegiul de a fi singurul operator de gambling ce are dreptul sa transmita partidele din Liga I live video pe propriul sau site, www. betano.com. In plus, Betano este si sponsor oficial al formatiei CS U Craiova, bine-cunoscuta pentru numarul foarte mare de fani. Pe langa aceste mutari inspirate, Betano a reusit sa atraga multi clienti gratie cotelor excelente din oferta de pariuri sportive, dar si datorita promotiilor si concursurilor cu premii atractive.

Estimat la peste 200 de milioane de euro in 2017, al 3-lea cel mai valoros brand romanesc, Dedeman, este de regula prima optiune a romanilor atunci cand vine vorba de constructii sau amenajari interioare sau exterioare. Cele 48 de magazine deschise pe teritoriul intregii tari in cei 26 de ani de existenta sunt uriase, avand suprafete cuprinse intre 7500 si 18.000 de metri patrati. La acestea se adauga si magazinul Dedeman online, nu mai putin de 45.000 de produse aflandu-se in prezent in oferta celui mai renumit lant de retail cu materiale de constructii si pentru amenajari interioare. Sub sloganul ,, Dedicat planurilor tale’’, Dedeman reprezinta in acest moment locul de munca al unui numar de aproximativ 8500 de angajati, iar cifrele se afla in continua crestere.

(P)

Redacția ProAlba
Despre Redacția ProAlba 16880 Articles
E-mail: office@proalba.ro Telefon: 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*