Atlas Express& Logistic, compania deținută de omul de afaceri albaiulian Hans Schuller, cel mai important nume din sectorul românesc de transport expres

hans schullerCel mai important nume din sectorul românesc de transport expres, Atlas Express & Logistic, este o companie în jurul căreia s-a clădit piața autohtonă de profil. Cei 10 ani de experiență au dus la crearea unei rețele importante de clienți și furnizori care se alătură flotei proprii generând direcții de dezvoltare într-un segment unde timpul înseamnă mai mult decât oriunde bani.

„Am deservit încă de la începutul activității segmentul de transport expres, fiind subcontractant pentru unul dintre pionierii transportului expres din România”, își amintește Hans Schuller, proprietarul companiei. „În primii doi ani și jumătate de la achiziția primei mașini, am fost și manager, și cel care s-a aflat la volan”, a continuat el. După un an și jumătate de activitate, în perioada anilor 2009-2010, firma de transport expres a încheiat un contract cu un client important din Olanda. Momentul a marcat un pas spre dezvoltare, prin achiziția a încă două mașini.

atlas expressCriza atinsese, deja, segmentul automotive, iar stocurile producătorilor au început să se reducă, ceea ce a generat cerere pentru transportul expres. „Contractorul olandez a crescut volumul de transport, iar parcul de 3 mașini nu mai făcea față. Am făcut, în acest context, un efort financiar și am mai achiziționat câteva mașini. Inițial, au fost cumpărate mașini la mâna a doua, din cauza condițiilor foarte stricte impuse de companiile de leasing, pentru ca, în momentul în care produsele de finanțare au devenit avantajoase, să se facă trecerea spre vehicule noi. În paralel, am decis, însă, să subcontractăm.” Și dacă inițial subcontractorii erau folosiți doar pe anumite rute, astăzi o flotă importantă subcontractată lucrează exclusiv pentru Atlas Express & Logistic. Pe măsură ce firma a crescut, patronul a încetat să mai fie și șofer, a fost angajat un dispecer, iar echipa s-a mărit. Practic, volumul de muncă s-a aflat într-o permanentă evoluție, asemenea flotei proprii, care a fost înlocuită treptat și a ajuns să numere aproape 130 de vehicule.

Despre activitate

dispecerat atlasChiar dacă pentru vehiculele cu masa mai mică de 3,5 t nu sunt necesare licențe sau atestate profesionale, șoferii trebuie să aibă un nivel de profesionalism ridicat, în cazul transportului expres. De altfel, în colectivul companieiAtlas se află aproximativ 10 șoferi ce dețin permis de conducere de profesionist și 25 certificați

ADR. În același timp, doi angajați însoțesc șoferii începători pe rutele din Europa, pentru a-i pregăti cu privire la particularitățile transportului expres. De altfel, orice șofer, inclusiv al subcontractorilor, trebuie să participe la un curs informativ, de câteva ore. Majoritatea curselor (90%) implică o încărcare și o descărcare și au un procentaj de mers pe gol de 20% din ruta totală. Șoferii care lucrează pe rute externe vin acasă la 4-5 săptămâni și stau minim o săptămână, iar între 20 decembrie și 5 ianuarie toată lumea este acasă, chiar dacă o parte din flotă rămâne afară. Fiecare șofer are mașina lui, iar diurna începe cu cea minimă de 35 euro/zi și crește în funcție de o serie de factori suplimentari, precum consum sau costuri de mentenanță.

Despre piață

„Mereu trebuie să fii activ, 24 de ore din 24, acesta este caracteristica de bază a nișei. Calitatea și seriozitatea în domeniu sunt elemente fără de care nu poți avea succes pe aceas tă piață, una ușor de accesat, dar în care se performează greu”, apreciază Hans Schuller, adăugând că în ultimii ani piața a suferit schimbări negative din anumite puncte de vedere. Prețurile urmează o tendință de scădere, în condițiile în care pentru firmele românești cea mai mare concurență la nivel

european o exercită polonezii, care sunt de două ori mai mulți. În ultima perioadă se resimte, de asemenea, o scădere a încărcărilor și din Bulgaria, indicând apariția unui interes sporit cu privire la activitatea de transport expres. Și în Ungaria, segmentul se dezvoltă, operatori în piață provenind inclusiv din Slovacia și Cehia, mai puțini, însă, decât românii. „Din Vest, concurența este slabă, pentru că se preferă cursele la nivel național. Cred că piața de transport expres, aflată, în prezent, pe o traiectorie pozitivă din punctul de vedere al volumelor, va exista atâta vreme cât mașinile se fac din mai multe piese, nu dintr-o singură bucată”, a menționat proprietarul Atlas Express & Logistic.

Despre viitor

Atlas Express & Logistic are sediul central la Alba Iulia, unde se află și unul dintre dispeceratele companiei (40 de angajați), la care se adaugă, pe plan național, trei puncte de lucru, două la Timișoara (unde se află cel deal doilea dispecerat național) și unul la București, și încă trei puncte de lucru în Germania, unde sunt angajați

5 cetățeni germani. Alte două filiale vor fi deschise în Germania în perioada următoare. „Am ales să înființăm aceste puncte pentru a ne putea continua dezvoltarea. Ne-am pregătit în toți acești ani pentru a putea oferi servicii de bună calitate dar și diversitate. Iar în acest context au fost incluse în parc vehicule de 7,5 t, o parte din flotă fiind echipată pentru transport cu temperatură controlată și cu lift, pentru 7, 8 sau 10 paleți. Pentru asigurarea carburantului, colaborăm cu trei mari operatori europeni de combustibili, DKV, UTAși Shell, deținând carduri de alimentare, dar pentru fiecare mașină există, de asemenea, și un card de credit, pentru situații speciale. Cardurile de credit MasterCard vin la pachet și cu asigurare medicală pentru deținător” a precizat Hans Schuller. Atlas Express & Logistic este certificată ISO 9001, 14001 și 28001, îndeplinind, astfel, un criteriu important pentru clienții vestici. În prezent, în portofoliul companiei se regăsesc circa 90 de clienți, nișa automotive reprezentând 95% din activitate, industria textilă 2-3%, segmentul pharma și mărfurile generale însumând aproximativ 1% fiecare. „Avem în vedere ca, în perioada următoare, să deschidem, împreună cu un partener din Belgia, o societate în Spania, care ar trebui să genereze comenzi de transport pentru Atlas. În paralel, vom înființa în Germania o societate cu statut fiscal nemțesc, iar recent am semnat un acord cu un client important din Turcia. Dacă volumul va crește, este posibil ca și această destinație să devină una interesantă pentru companie, în viitorul apropiat”, a concluzionat proprietarul Atlas Express & Logistic

Sursă text/foto : www.ziuacargo.ro

Autor articol:  Alexandru Stoian

Redacția ProAlba
Despre Redacția ProAlba 14813 Articles
E-mail: office@proalba.ro Telefon: 0740.430.128

2 Comments

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*