Angajatorii pot depune la AJOFM Alba documentele pentru șomaj tehnic

Din 1 aprilie angajatorii pot depune la AJOFM Alba documentele pentru șomaj tehnic 

Angajatorii, care îşi reduc sau întrerup temporar activitatea total sau parţial ca urmare a efectelor epidemiei COVID – 19, vor putea beneficia, din bugetul asigurărilor pentru șomaj, de plata indemnizațiilor acordate salariaților în valoare de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.

Şomajul tehnic, se acordă exclusiv angajaţilor având Contract Individual de Muncă și pe care i-au înregistrat în REVISAL ca intrând în șomaj tehnic (conform art. 52 alin. (1) lit. “c” din Codul Muncii).

În situația în care un angajat are încheiate mai multe contracte individuale de muncă din care cel puțin un contract cu normă întreagă este activ pe perioada instituirii stării de urgență, acesta nu beneficiază de indemnizația în cauză.

În situația în care un angajat are încheiate mai multe contracte individuale de muncă și toate sunt suspendate ca urmare a instituirii stării de urgență, acesta beneficiază de indemnizația aferentă contractului individual de muncă cel mai avantajos.

În vederea acordării sumelor necesare plăţii indemnizaţiei, angajatorii depun, prin poşta electronică la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, în raza cărora îşi au sediul social, o cerere semnată şi datată de reprezentantul legal însoţită de o declaraţie pe propria răspundere şi de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizaţie.

Plata indemnizaţiilor se face în cel mult 15 zile de la depunerea documentelor în conturile deschise de angajatori la băncile comerciale.

Plata indemnizaţiei se efectuează salariatului în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea de către angajator a sumelor.

Angajatorii sau angajații care doresc să obțină informații suplimentare cu privire la acordarea șomajului tehnic, pot apela  0742 281 887.

Documentele necesare acordării șomajului tehnic se pot descărca de pe site-ul www.anofm.ro şi se depun la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Alba, prin poșta electronică, la adresa de email: alba@anofm.gov.ro

Celelalte persoane, care au alte forme de angajare (PFA, drepturi de autor etc.), se vor adresa Agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială din județul în care au înregistrat activitatea.

 

 

 

Redacția ProAlba
Despre Redacția ProAlba 21549 Articles
E-mail: office@proalba.ro Telefon: 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*