AJOFM Alba vine în sprijinul absolvenților intituțiilor de învățământ. Cu motivații bănești

baniÎntr-o conferință ce a avut loc astăzi, 24 iulie, la sediul AJOFM din Alba Iulia, au fost prezentate noi servicii în cadrul proiectului „SPO – Performanță și calitate în servicii”, care vin în sprijinul absolvențiilor intituțiilor de învățământ. Este vorba despre îndemnizații oferite persoanelor care nu au putut ocupa un loc de muncă după absolvirea unei instituții de învățământ. Cu alte cuvinte, absolvenții liceelor primesc bani să stea acasă. Pe lângă această îndemnizație de șomaj care se acordă timp de 6 luni și care este jumătate din indicatorul social de referință, adică 250 de lei, absolventul înregistrat la AJOFM poate beneficia și de mediere pe locurile de muncă vacante, de informare și consiliere profesională, inclusiv de intruirea în tehnicile de căutare a unui loc de muncă (întocmirea unui CV, a scrisorii de intenție, a scrisorii de mulțumire, intruire în vederea prezentării la interviul pentru angjare, etc) și de un curs de calificare/recalificare în una din meseriile solicitate pe piața muncii. Adică, timp de 6 luni, învață ceea ce trebuia să învețe în școală și beneficiază de consilierea pe care trebuia să o obțină de la consilierul școlii („psilohogul” cum se zice). De precizat este faptul că absolventul trebuie să aibă minim 16 ani și că are la dispoziție 60 de zile de la absolvire pentru a se înregistra la Agențiile pentru Ocuparea Forței de Muncă din Alba și Sălaj (singurele agenții din țară care au implementat acest proiect) și pentru a beneficia de indemnizații și de serviciile gratuite. Data absolvirii este data de întâi a lunii următoare celei înscrise pe diplomă sau, după caz, pe certificatul de studii eliberat de către instituția de învățământ, dacă în cuprinsul acestora nu se specifică în mod expres o anumită dată de absolvire.

Îndemnizația de șomaj se acordă tinerilor absolvenți o singură dată, pentru fiecare formă de învățământ finalizată.

Alte motivații băneștii.

În cazul în care absolvenții instituțiilor de învățământ și absolvenții școlilor profesionale, înregistrați la agențiile pentru ocuparea forței de muncă (cele amintite mai sus), se angajează în timpul celor 6 luni de șomaj, cu program normal de lucru pentru o perioadă mai mare de 12 luni, vor beneficia de o sumă egală cu îndemnizația de șomaj la care ar fi avut dreptul până la expirarea perioadei de acordare a acesteia, dacă nu s-ar fi angajat. Acești bani sunt din bugetul asigurărilor de șomaj.

Prima de mobilitate.

Aici vorbim de alți bani de la stat, pe lângă îndemnizația de șomaj, pe care orice șomer care reușește să se angajeze într-o altă localitate decât cea unde își are domiciliul stabil. Această primă de mobilitate va fi acordată numai la cerere, în baza anumitor documente. Primele de mobilitate sunt de două feluri: de încadrare și de instalare.

De prima de încadrare vor beneficia persoanele care vor lucra într-o localitate situată la o distanță mai mare de 50 km de localitatea unde sunt domiciliate. Prima de încadrare este egală cu de două ori valoarea indicatorului social de referință (ISR) în vigoare la data acordării.

Adică: Având în vedere că anul acesta, ISR-ul este de 500 de lei, prima de încadrare va fi 1.000 de lei.

Mai există și o a doua primă. Prima de instalare. Această primă se acordă șomerilor care vor lucra în altă localitate care nu aparține aceleiași unități administrativ-teritoriale (comună, oraș, municipiu) și își vor schimba domiciliul. Prima de instalare este egală cu de șapte ori valoarea ISR. Adică 3.500 de lei în cazul în care ISR-ul este 500 de lei.

Cele două prime nu se cumulează și sunt asigurate din bugetul asigurărilor pentru șomaj, numai la cerere.

Mai multe informații legate de aceste noi servicii, precum și de actele necesare pentru întocmirea dosarului de șomaj, puteți găsi la sediile Agențiilor pentru Ocuparea Forței de Muncă din Alba și Sălaj.

Proiectul „SPO – Performanță și calitate în servicii”, este un proiect implementat de AJOFM Alba, AJOFM Sălaj, FDSE Zalău, Vecom SRL și Fondazione Castelini – Italia.

Redacția ProAlba
Despre Redacția ProAlba 17087 Articles
E-mail: office@proalba.ro Telefon: 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*