Afaceri de succes. INTERVIU Mircea Lămurean, manager genaral Clinimed

medicCompania noastră creşte anual cu 10-15% / Nu am permis, niciodată, să „cosmetizăm” rezultate sau să punem „din burtă” parafe / Clinimed este un brand care înseamnă servicii medicale sigure / Serviciile medicale private nu sunt dorite de autorități în România/ Clinimed deserveşte zilnic 200-300 de persoane, depăşind, de la înfiinţare, numărul de un milion de clienţi.            

Domnule Mircea Lămurean, manageriați una dintre cele mai cunoscute companii de servicii medicale din judeţul Alba. Ce ne puteţi spune, în linii mari, despre afacerea pe care o conduceţi?

Clinimed este, în prezent, cel mai mare prestator de servicii medicale private din judeţul nostru. În plină criză financiară, începută cu crah-ul bursier din 2008, compania noastră creşte anual cu 10-15%, profitul operaţional este mult mai bun decât în alte domenii de afaceri iar cash flow-ul este, de asemenea, excelent. Personalul nostru este selectat după criterii bine stabilite, și este perfecționat, permanent, pentru a se armoniza cu specificul culturii organizaţionale. Am reuşit, într-o bună măsură, să motivăm angajaţii şi partenerii, iar atitudinea lor proactiva este extrem de benefică pentru afacere. Astfel, atât angajații cât și partenerii Clinimed sunt foarte stabili şi nu avem fluctuaţii din acest punct de vedere. În general, orientăm fiecare angajat înspre domeniul pe care îl stăpâneşte cel mai bine. De asemenea, relaţionarea este foarte bună. Nu in ultimul rând, am căutat să lucrăm cu cei mai buni medici din judeţul Alba iar pentru domeniile unde există deficit am adus cadre specializate din Cluj Napoca, Târgu Mureș sau Sibiu. Din punct de vedere tehnologic pot să spun că utilizăm aparatură foarte performantă şi investim, constant, în această afacere.

Aceste aspecte reprezintă o parte din motivele care ne-au dus în poziția de lider în câteva domenii medicale cum ar fi cele de laborator, medicina muncii, comisii medicale şi anumite specialităţi de ambulator. Modelul nostru de business se bazează pe Servqual, un model de management al calității în servicii, prin care oferim încredere clienţilor. De asemenea suntem certificaţi ISO 9001 și ISO 15189.  Astfel, analizele medicale dar şi celelalte servicii oferite de Clinimed sunt foarte sigure. Managementul calităţii este abordat într-un mod dinamic (EFQM), adaptarea permanentă la realităţile momentului fiind un alt punct forte al nostru. Nu am permis, niciodată, să „cosmetizăm” rezultate sau să punem „din burtă” parafe. Am păstrat strict cadrul legal şi deontologic medical. Atunci când alții practică preţuri foarte mici, pentru a prelua clienţi, cu siguranţă trebuie să facă ceva necurat pentru a susţine un preţ nereal. Noi oferim un PRET JUST pentru SERVICII FOARTE SIGURE şi acest fapt ne-a permis să câştigăm încrederea clienţilor. Astfel, Clinimed deserveşte zilnic 200-300 de persoane, depăşind, de la înfiinţare, numărul de un milion de clienţi.

medic 1Aţi ales, încă din anul 1995, să activaţi în mediul privat. Care este „reţeta” care v-a ajutat să rezistaţi atâţia ani pe piaţă?

Nebuloasa legislativă din domeniul medical, începând cu anii 90 dar continuând şi în zilele noastre, sistemul de influenţe şi relaţionări imorale din medicină, m-a determinat să mă îndrept spre domeniul privat, după anul 1995. Serviciile medicale trebuie privite din două puncte de vedere: managerial, urmărind o dezvoltare armonioasă a afacerii, inserată pe fondul unui management performant, şi medical, serviciile medicale fiind bazate pe fiduciaritate. Asta, în sensul că personalul medical, prin profesionalism şi dăruire, trebuie să ofere rezultate impecabile în privința serviciilor medicale. O dată câştigată încrederea clienţilor, având şi o bună dinamică în privinţa abordării segmentelor de piaţă şi a oportunităţilor apărute, am reuşit să ajungem la ceea ce suntem astăzi. Din păcate, legislaţia românească în domeniul medical se subscrie, încă, unei puternice tente sociale iar banii sunt orientaţi, în cea mai mare parte, spre domeniul de stat.

Cu ce consideraţi că se deosebeşte Clinimed faţă de alte companii care oferă servicii medicale pentru locuitorii judeţului Alba?

Deosebirile faţă de alte companii din domeniu sunt cele care au generat un avantaj competitiv pentru Clinimed: orientarea spre înţelegerea cerinţelor şi spre satisfacţia şi încrederea clientului şi o abordare foarte dinamică a mediului de business. Clinimed este un brand care înseamnă SERVICII MEDICALE SIGURE.

Ca orice manager al unei afaceri, sunt sigur că aveţi şi anumite nemulţumiri vis a vis de actualul context economic sau legislativ. Ce ne puteţi spune legat de acest subiect?

Pentru un manager nu există mediu de business bun sau rău. Trebuie să realizezi un business cât mai bun în condiţiile date, evident într-un cadru legal. Însă nu putem să nu observăm faptul că, după Revoluţie, legislaţia şi normele pentru serviciile medicale au fost şi sunt descurajante pentru un mediu privat sănătos şi pentru o concurenţă corectă cu prestatorii de servicii medicale aparţinând statului. Aceştia din urmă sunt finanţaţi pe baza unor mecanisme neconcurențiale. Bugetarea de tip incremental practicată fără un audit corect şi o corecţie permanentă, a condus la crearea unor monştri în sănătate. S-au făcut, practic, progrese mici în reforma din sănătate. Şi nu înspre liberalizare ci înspre monopol şi dominanța statulului. Serviciile medicale private încă nu sunt dorite de guvernanți în România. Ele sunt acceptate mai mult de „gura occidentului”. Guvernanții preferă instituţiile de stat unde pacientul merge cu plicul pentru dreptul elementar la sănătate. Este jenant și umilitor atât pentru cadrele mdicale cât și pentru pacienți. Este o formă de corupție care produce pierderi economiei țării. Consider că este o mare greșeală de guvernare să finanțezi predominant segmentul de stat, indiferent de motive. În cazul laboratoarelor de analize medicale, de exemplu, laboratoarele de stat primesc grosul banilor. Direct sau indirect. S-au „adaptat” legile şi normele pentru ca acest fapt să fie posibil. Şi exemplele pot să continue. Însă pentru un manager nu există, aşa cum am spus înainte, un mediu de afaceri bun sau rău. Se pot spune multe despre mediul de afaceri relativ nesănătos din România, dar lamentările, până la urmă, nu au sens. Dacă nu ai suficiente mecanisme de a schimba ceva, păstrezi pentru tine nemulţumirile și te conformezi. Ne vom plia şi adapta permanent fără a avea reacţii emoţionale.

Care sunt, pe termen mediu şi lung, proiectele de dezvoltare ale afacerii Clinimed?

În următorii ani, Clinimed îşi va consolida piaţa şi se va dezvolta pe două direcţii: servicii noi şi diversificarea serviciilor, respectiv extinderea în judeţele învecinate. Segmentul „corporate” are, încă, mari probleme de lichidităţi, aşa încât ţinta noastră o reprezintă, în continuare, încasările directe şi clienţii din clasa medie. Investiţiile în segmentul chirurgical sau într-un spital multidisciplinar nu sunt rentabile în acest moment. Avem în vedere şi colaborarea cu unele companii străine care oferă tehnologie foarte modernă în domeniul medical. Iar pe termen lung avem, totuşi, în vedere dezvoltarea unui spital privat într-o zonă care să deservească minim 150.000 locuitori.

Care consideraţi că sunt aspectele cu care compania pe care o conduceţi a reuşit să se impună ca un „brand” pe piaţa pe care activează?

Siguranţa serviciilor medicale oferite, prin atragerea, alături de noi, a celor mai buni medici şi a cadrelor medicale medii extrem de bine pregătite. Tehnologia medicală foarte performantă. Relaţionarea foarte bună cu clienţii interni (angajaţi, colaboratori) dar și cu clienţii externi. Adaptarea şi orientarea spre satisfacerea cerinţelor clienţilor. Flexibilitatea faţă de mediul de business.

Ce ne puteţi spune despre echipa Clinimed? Mă refer aici la managementul companiei, la medici sau personalul administrativ?

Echipa Clinimed înseamnă mai multe categorii de persoane: medici, personal medical mediu, colaboratori şi parteneri, personal administrativ. Sunt oameni foarte devotaţi şi foarte bine pregătiţi, care contribuie la o anumită cultură organizaţională specifică. Din punct de vedere motivaţional avem rezultate foarte bune, iar fluctuaţia de personal este minimă. Personalul medical este foarte performant iar cel administrativ este pregătit permanent şi încurajat să dezvolte o atitudine proactivă.

În urmă cu nişte ani, aţi ocupat şi funcţia de director al Direcţiei de Sănătate Publică Alba. V-ar mai tenta un astfel de post?

Funcţia de director DSP este foarte onorantă dar nu sunt interesat de așa ceva. Am fost interimar în acea funcţie, pentru acoperirea pe o perioadă scurtă a acestui post, până la identificarea unui nou director.

Revenind la afacerea pe care o conduceţi, ce mesaj aţi avea pentru clienţii şi colaboratorii Clinimed?

Mulţumesc personalului Clinimed care, prin munca depusă şi dăruirea deosebită, a dat valoare acestui brand. De asemenea, mulţumesc tuturor clienţilor pentru încrederea pe care ne-au acordat-o. Nu doresc nimănui să se îmbolnăvească şi de aceea îi rog pe clienţii să se gândească la serviciile medicale preventive pe care noi le-am practicat dintotdeauna. Clinimed oferă, în funcţie de vârstă şi sex, diferite abonamente şi pachete de servicii de prevenţie bine puse la punct. Iar pentru clienţii care au probleme de sănătate, noi vom oferi întotdeauna servicii medicale sigure şi cu maximă dăruire şi implicare. Dumneavoastră, clienţii, sunteţi partenerii noştri şi suntem onoraţi de încrederea pe care ne-aţi acordat-o, oferindu-vă respectul cuvenit şi dorindu-vă „MULTĂ SĂNĂTATE!”.

Articol publicat în Revista ProAlba. Ediția print poate fi vizualizată AICI.

Redacția ProAlba
Despre Redacția ProAlba 14638 Articles
E-mail: office@proalba.ro Telefon: 0740.430.128

Fii primul care comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*